לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
לירון

הטעיית ציבור בשם מפלגה

שלום, סיעה חדשה הוקמה בעירי ומשתמשת ומפרסמת עצמה בשם דומה מאוד לסיעתי שהקמתי בשנת 2008 ונוצר לה מוניטין רב לאחר זכיה ב2 מנדטים ופעילות רחבה בקדנציה החולפת. השם של הסיעה החדשה כל כך זהה שאפילו אני התבלבלתי בשוגג כמה פעמים מעבר לצו מניעה בבימש מנהלי להפסקת השימוש בשם והסרת הפרסום שמציג שם זה האם יש אפשרות להגיש תביעה כספית על מוניטין ושימוש אסור בשם? כמו סימן מסחר לדוגמא?

item.Author מנהל הפורום אתגר ישעיהו עו"ד נוט'

לירון שלום, הקצאת השמות לרשימות ולסיעות המשתתפות בבחירות לרשות המקומית נעשית בהקשר לרישומן אצל פקיד הבחירות העירוני - מנהל הבחירות - במועד הנקוב בדין להגשת הרשימות (עד לא יאוחר מהיום ה-33 לפני יום הבחירות). כידוע מנהל הבחירות רשאי לפסול כינוי/או אותיות של רשימה במקרים שונים, ובמיוחד כאשר יש חשש של הטעיה כלפי ציבור הבוחרים. לכאורה כל עוד לא הוגשו הרשימות לפקיד הבחירות - אין לו בהכרח הזדמנות מיוזמתו-הוא להפעיל סמכותו במקרים של חשש להטעיה. אולם במקרה שלנו המצב שונה. הרשימה שאת מתארת הינה בעצם סיעה במועצה היוצאת - וככזאת יש לה לכאורה עדיפות בשם ובכינוי. בנסיבות אלה נראה כי אין מניעה לנסות ולפנות בעתירה אל מנהל הבחירות ברשות המקומית הרלוונטית בדרישה שיזמן אליו את סיעתכם וכן את הרשימה שלגביה נטען כי היא משתמשת בשם דומה, לשם דיון ולשם קביעה כמתחייב. יצוין כי מנהלי הבחירות ברשויות המקומיות מונו לפני כשבוע ימים. כל עוד האפשרות הזאת קיימת - נראה לי כי אין הצדקה לפנות לבית המשפט המנהלי ולכל ערכאה אחרת - כי אז בצדק כל דיון כזה לא יתקיים כל עוד לא מוצו ראשוניות אחרות - והפניה אל מנהל הבחירות הנה חלופה ראשונית.

לירון

תודה על התשובה, איפה מפורסמת רשימת מנהלי הבחירות שמונו לכל עיר? באתר של משרד הפנים לא מצאתי את זה...

item.Author מנהל הפורום אתגר ישעיהו עו"ד נוט'

המידע נמסר בכל עירייה / רשות מקומית. ניתן לפנות ללשכות של ראש העיר ומנכ"ל העירייה. כמו כן, אם יש בעיה אפשר לנסות לפנות ללשכת סגנית שר הפנים הממונה על נושאים מוניציפאליים - ח"כ פאינה קירשנבאום

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בחירות ומימון מפלגות