לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שי

כבילה של השכן בבית שלי.

שלום רב, במהלך שיפוץ בית שקניתי לאחרונה התגלה לאחר פירוק של אחד הקירות כבל תלת פאזי של חברת חשמל ששייך לשכן שגר בצמוד אלי. הכבל נפגע במהלך העבודות ולשכן נותק החשמל. כשהגיעו חברת החשמל דרשתי שיוציאו את הכבילה מביתי ותהיתי מה זה עשה שם מלכתחילה. נאמר לי שאפשר לחבר את הכבילה בתוואי חדש מחוץ לבית אבל אצטרך לשאת בעלויות הכרוחות בדבר (כ-10 אלפים שקלים). התעקשתי ולא נתתי לטכנאים להיכנס לביתי לתקן את התוואי הקיים. לאחר מכן נאמר לי ע"י נציג של מנהל מחוז ירושלים שהוא יוציא לי צו הפסקת עבודה לשיפוצים שבביתי. שאלותי הן: 1. האם יש בידי חברת החשמל את הסמכות להוציא צו שכזה ולעכב את עבודות השיפוץ בבייתי? 2. האם עלי לשאת בעלויות של סלילת התוואי החדש? אשמח לתשובותיכם תודה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד שי שמואל פרץ

שי שלום, תשובתי תלויה בנסיבות המקרה, בכלל, ואת מקורו של הכבל בפרט. לשאלתך, חברת החשמל רשאית להוציא צו להפסקת עבודה ואף רשאית לנתק את ביתך מחשמל ככל וקיימת סכנה בטיחותית. לשאלתך השנייה, במקרים מסוימים, חברת החשמל רשאית לדרוש ממך עלויות הזזת הכבל. בהצלחה, עו"ד שי שמואל פרץ

גלית

יש לי דירה שאני שוכרת למישהו ושם יש לו מונה מישני,כל חודש החשבון שאני מסכמת הולך ופוחת ,ברצוני לדעת יש אפשרות לזייף בשעון שהוא מישני? ,שעון שיש עליו צד מספרים ולפי זה מסכמים ומחשבים ...דוגמא שעל הצד שהיה החודש 9810 עשינו פחות מה שהיה בחודש קודם 9520 ואז הכפלנו ב 0.53 לחשמל היום לצריכה.....שוב שואלת האם אפשר לזייף במונה מישני ?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תביעות נגד חברת חשמל