חוב עקב הפרשים לחברת החשמל - פורום תביעות נגד חברת חשמל

שאלה חדשה
  • יהודית

    נשלח ע"ייהודית 14:11, 6 באוקטובר 2013

    קבלתי הודעה מחברת החשמל על חוב בסך 21,000 ₪ בגין הפרשי תשלום לתקופה 3/12-8/13. יש לציין שמדובר רק בהפרשים ולא בחוב שהצטבר היות והתשלום לחשבוניות שנשלחו מחברת החשמל שולמו במועדן. הנני מתגוררת בביתי כ-12 שנה , ומאז התשלומים לחברת החשמל עומדים על 400-1000 ₪ לחשבונית. כיום חברת החשמל באים בטענה כי ע"פ קריאת המונה אנו צורכים בממוצע כ- 3000 ₪ לתקופה דו חודשית (תקופת הח-ן) ומכאן ההפרשים. חשוב לציין כי לעולם לא שילמנו סכומים אלו , כמו כן לא התווסף מוצר חשמלי לבית משנת 2012, כך שאין שום הסבר הגיוני לצריכת חשמל בסר גודל זה. בנוסף, לכל אורך תקופת החוב (3/12-8/13) חברת החשמל לא בצעה קריאת מונה אף לא פעם אחת – מנוגד לחוק. האם חברת חשמל רשאית לדרוש את הסכומים שדרשה ?

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד שי שמואל פרץ

    עו"ד פרץ,מנהל הפורום

    14:22, 6 באוקטובר 2013

    יהודית שלום רב,

    ראשית חברת החשמל מחויבת לבצע קריאת מונה אחת לשנה ובנסיבות המקרה חברת החשמל אכן קראה פעם אחת בטווח של שנה.
    לעניין החיוב, יש לבצע בדיקה מעמיקה יותר מול חברת החשמל, לרבות הזמנת בודק מונים.

    בהצלחה.

    עו"ד פרץ

    תגובה
  • 14:07, 7 באוקטובר 2013

    עו"ד פרץ שלום,
    חברת החשמל לא ביצעה קריאת מונה למעלה משנה , ליתר דיוק שנה וארבעה חודשים.
    ביקשתי מחברת החשמל לבצע בדיקת מונה, משמע, 30 ימי עסקים.
    בינתיים חברת החשמל דורשת לשלם את החוב.
    אינני רוצה לשלם עד לביצוע בדיקה יסודית, היות ואין הצדקה לתשלום זה , הצריכה אינה וכמובן שלא בסכומים גבוהים שהוצגו במכתב. קיים אצלי חשש שהנ"ל יצבור ריביות ופיגורים.
    האם ניתן לדרוש "להקפיא את החוב" שלא יצבור ריביות עד לסיום כל הבדיקות הדרושות ?
    האם קיימת עילה לפנות להליך משפטי מול המונפול לצורך ביטול / הקטנת החוב ?

    תגובה
  • 10:19, 20 באוקטובר 2013

    שלום רב,
    טרם קיבלתי מענה לתגובה.
    אשמח לתשובה בהקדם.
    תודה ויום טוב

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד שי שמואל פרץ

מנהל הפורום: עו"ד שי שמואל פרץ

בעל תואר ראשון במשפטים ובעל תואר שני במנהל עסקים (בהצטיינות). עו"ד פרץ סיים בהצלחה את כיתת המצוינות
למידע נוסף

09-3731000 חיוג
הודעה

מירב התביעות שמוגשות נגד חברת החשמל על-ידי צרכניה מתרכזות בשלושה נושאים עיקריים:

שימוש בלתי חוקי בחשמל / גניבת חשמל: חברת החשמל עורכת בדיקות שגרתיות בבתים ובעסקים מידי יום. יחד עם זאת, לא אחת חברת החשמל טועה בשיקול דעת באשר לקרות מקרי שב"ח וקיימים מקרים בהם חויבו צרכנים בחיובי חשמל גבוהים בטענה לשב"ח כאשר בפועל השב"ח לא היה ולא נברא.
נזקים למוצרי חשמל: צרכני חברת החשמל מלינים חדשות לבקרים על נזקים שנגרמו למכשירי החשמל הביתיים. מקור התקלות נובע מנחשולי מתח שגורמים לעליות או ירידות מתח פתאומיות אשר פוגעים במכשירי החשמל הביתיים ולעיתים אף משביתים אותם כליל. בהתאם לתקנות שנקבעו בחוק החשמל חברת החשמל מחליטה האם לפצות את הצרכן או לאו.
חשבונות חשמל גבוהים: חברת החשמל פועלת עפ"י אמות מידה שנקבעו ע"י הרשות לשירותים ציבוריים–חשמל (להלן:"הרשות"), שהינה גוף רגולטורי בקשר לפעילות חברת החשמל בתחומים רבים. אחד התחומים עליהם אמונה הרשות, הינה תעריפי החשמל ואופן גבייתם. יחד עם זאת, חברת החשמל שוגה לעיתים בשיקול הדעת וסוטה מהכללים שקבעה הרשות.
על נושאים אלה ואחרים, בפורום זה.