לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
לי

החזקת סכין שלא למטרה כשרה בערב

לפני כחודשיים ישבתי ברכבי עם חבר (הרכב לא היה מונע ולא התכוונתי לנסוע לשום מקום), בחניית ביתי והצגתי בפניו נונצ'אקו ומצ'טה שקניתי בתאילנד חלק מאוסף נרחב מכל העולם שיש בביתי. כעבור מספר רגעים עברה ניידת והשוטר ביקש ממני לצאת החוצה ולבצע חיפוש ברכב. אמרתי לו בכיף והוא הוציא החוצה את המצ'טה והסכין ושאל אם בכוונתי לתקוף מישהו, אמרתי לו שלא ושאני מציג אותם בפני חבר. השיחה בינו לבין חברי התפתחה לשיחה על המצב הבטחוני ושכל אדם צריך להגן על עצמו ברחוב. במהלך השיחה ובאווירה ה"נחמדה" טענתי גם שיש לי הזכות להגן על עצמי למרות שלא הייתה כל כוונה לכך. השוטר התעקש לקחת אותי לחקירה וכעבור חילופי הדברים הבין שאני לא בעייתי, הסברתי שאני בן 26 בעל פאב וללא עבר פלילי, הוא הסכים לדחות לי את החקירה לשעות הבוקר ואמר במפורש שהוא לא מאמין שיעשו לי בעיות ברגע שיראו אותי ושהוא כבר דיווח על התלונה. מפאת העובדה שאני לא בקיא בחוקים טענתי גם בחקירה שמדובר באוסף נרחב וכי הכלים משמשים גם להגנה עצמית ולכן כפי שקראתי נפלתי גם בלשוני (מעולם לא הייתה לי כוונה להגנה עצמית\תקיפה או כל סוג פעילות שהיא פשוט לא חשבתי שזה לא בסדר לטעון שכך ושלהפך, לאחר התייעצות עם בן משפחה אז זה יכול רק להועיל לי). הגשתי מכתב מפורט למשטרה על כך שנתפסתי מחוץ לביתי ברכב דומם ושאני פקח של איכות הסביבה מרצוני הפרטי כבר 3 שנים ושאני אשמח שיבטלו את התלונה ושיחזירו לי את הפריטים עקב ערך סנטימנטלי גבוה . בכל זאת הגישו נגדי כתב אישום. מה הסיכוי לצאת זכאי לאחר מקרה שכזה? או מה העונש הצפוי בחוק?

יאיר רגב עורך דין פלילי

המשך... מכאן אתה למד שיש הרבה רכיבים, אני ציינתי רק את העיקריים שבהם עליך לפנות בדחיפות לעו"ד פלילי שייתן לך חוות דעת מוסמכת בברכה ובהצלחה עו"ד יאיר רגב

יאיר רגב עורך דין פלילי

שלום, לשאלתך מה הסיכוי לצאת זכאי? אני אשיב שחובה לעיין בחומר החקירה שכולל את דו"ח הפעולה של השוטר, הודעתך בחקירה, הודעות העדים וללמוד את כל נסיבות האירוע ורק אז לתת לך תשובה מוסמכת. מה העונש הצפוי? זה גם תלוי בחומר החקירה, בעברך ובנסיבות המיוחדות שאינן קשורות לעבירה. זה מצריך שיחה אישית עמוקה על החומר ועליך. העונש חייב להיות מותאם אליך אישית אין טבלאות ענישה כפי שהתביעה מנסה לטעון של ענישה אחידה יש גורמים משתנים מתערבים היכולים להטות את הכף לכאן ולכן. הסכין נתפסה במהלך חיפוש שנערך ברכבך על ידי שוטר, יש לבחון את האירוע היטב ואת חוקיות החיפוש, מה החשד הסביר אשר קינן בלב השוטר לפני החיפוש, האם אכן היה לשוטר חשד סביר שבוצעה עבירה שתצדיק חיפוש ברכב, ללא צו שיפוטי, כיצד ובאיזה שלב ניתנה ההסכמה לחיפוש ומדוע וכד'. בפסיקה נקבע כי בעת שמתבצע חיפוש על ידי שוטר על גופו או ברכושו (כגון בית או רכב) של חשוד, ללא צו שיפוטי, יש להוכיח קיומו של "חשד סביר" או "יסוד להניח" כי החשוד מעורב בביצוע עבירה (להלן: החשד). באם קיימות הנסיבות שמכוחן קם החשד, אזי ניתן לערוך חיפוש ללא צו שיפוטי, ואין גם צורך בקבלת הסכמתו של החשוד לביצוע החיפוש. לעומת זאת, בהיעדר קיומן של נסיבות המקימות את אותו חשד, שוטר לא רשאי לערוך חיפוש ללא צו שיפוטי, וככל שייערך חיפוש כזה הוא ייראה כחיפוש לא חוקי. במקרים שבהם אין חשד לביצוע עבירה, ניתן בכל זאת לרפא את היעדרותו של רכיב החשד ולבצע את החיפוש, אם החשוד נותן "הסכמה מדעת" לחיפוש. הסכמה מדעת פורשה בפסיקה כהסכמה שניתנה לאחר שהוסבר לחשוד את זכותו לסרב לביצוע החיפוש. כן יש לבחון את המטרה המקורית להחזקת הסכין ברכב והאם היא מטרה כשרה, מה היו גרסאותיך והתנהגותך.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום עבירות אלימות