לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
עמיר

דעה אישית

כמות הפרסומים וההסברים היא כזו שיצרה בליל של הסברים. שלמעשה אין שום מציאות חוקית ממשית. כי כפי שציין עורך הדין פה לא פורסמו התקנות ואם אני לא טועה החוק לא אושר עדין בפרלמנט הספרדי. כגודל הציפיות גודל האכזבות. סערה בכוס מים.

עו"ד צבי קן-תור

כעניין שבעובדה אמור צודק

מיקי לומברוזו

שלום עמיר, כתבת ש"כגודל הצפיות כן גודל האכזבות". האם לדעתך החוק לא יאושר, או בכלל לא יגיע להצבעה בפרלמנט הספרדי ויגנז, ואם כן מה הסיבה? לא הצלחתי למצוא שום התיחסות לנושא בתקופה האחרונה. פשוט לא מדברים על זה.

הצתה לא מאוחרת

לדעתי לא תצטרך עורך דין. הפורצדורה פשוטה. פנה לקהילה. ומשם לשגרירות.

עמיר

ראשית טרם עבר בפרלמנט. זו עובדה ולכן לא ניתן להתחיל בהליך. שנית לא פורסמו קריטריונים כלשהם. כלומר הכל זה שמועות וחצאי דברים. מצב כזה שנמשך בחוסר בהירות הוא כמו משחק מקדים שיוצר גלי הכנה פיתוי ציפיות מבינים בנושא מומחים כאשר בכלל אין בסיס משפטי עובדתי שעל גביו יש לבנות בכלל תיק בקשה. כמו כן אמרו שזה יהיה פתוח לזמן מוגבל מה שיוצר לחץ בהכנה ללא ידוע. נתקלתי בעוד תופעות מומחים חדשים בספרד שכבר מציעים שירותי הגשה בספרד. במידה וזה יהיה רחב כמו שנאמר מבחינה קריטריוני הגשה זה מבול פניות וסתימת המערכת הקונסולרית. אנשים נוטים לחשוב שהצהרה לגבי ההליך זה אומר זה כבר קורה נגיש נקבל. דווקא במדינות שהחוק ברור גם אם מורכב יש אבני דרך ברורות ואתה יודע באיזה שלב אתה נמצא. פה זה תפוס כפי יכולתך בלי לדעת כאמור מי בכלל זכאי באמת ומה להוכיח. יחי ההבדל הקטן. מספיק לראות את מבול המתענינים שכבר מפנטזים על דרכון ספרדי. שמעתי על אנשים שחשבו שכבר זה בבצוע וביטלו הליכים רשמיים במדינות אחרות כי מ זה קורה עכשיו. זה נקרא באז פימפום הצהרתי. אסוג לשכוח שלספרדים יש ענייין רב בעיקר לכפר על עברם והצהרות יוצרות יחסי ציבור. עד שזה לא עובר בפרלמנט ויש קריטריונים ברורים ברור לכל בר דעת שזה קשקשת ברשת. אבל זו דרכו של באז תקשורתי. אני אהיה מופתע אם באמת רשת הזכאים תיהיה כמעט שליש מאזרחי ישראל. במקרה גזה עדיף לבקש להצטרף לאיחוד האירופי כמדחנה ולא לטרטר מאות אלפי אנשים. לא? כבר היום יד מאות אלפים עם דרכון אירופאי. בקצור להתבונן בחוכמת ההמונים כמו בכל באז יחסצ וכו.

אלירן

שלום אמיר, בגדול יש כבר איזה רשימה של תנאים שאמרו מה הולך להיות. עכשיו עובדים על הרשימה הסופית של התנאים. כבר פרסמו שיהיה צריך לדעת את השפה הספרדית עד רמה a2 משהו כזה , ומכון servantes הוא יהיה המכון שיעשה את המבחן כתנאי קבלה לאזרחות ספרדית. אני לא יודע מאיפה אתה אומר דברים שאינך בטוח במה שאתה אומר. בארץ לא מדברים על זה מפני שלא רוצים שהרבה אנשים יהיה להם אזרחות כפולה. הפחד של המדינה זה לא מאנשים מגיל 40 ומעלה אלא הפחד שלהם מהדור הצעיר מ גיל 20 עד 35 שאותם אנשים יוכלו לעבור לארופה ולחיות שם . מה שיודעים בוודאות שהשם משפחה זה לא יהיה מספיק מפני שהם מבקשים שידעו לדבר רמה בסיסית של ספרדית כדי לקבל את האזרחות. מציע לך לעשות קודם כל בדק בית לפני שאתה רושם דברים על דעת עצמך, פשוט תחפש באינטרנט דברים שרשומים . בעיקר מה שמתפרסם זה באנגלית או בספרדית . יכול להיות שאצלנו בארץ יש אנשים לא רוצים שידעו באמת מה הולך להיות לגבי החוק. החוק כבר מלפני מספר חודשים אמרו שהוא יעבור בתחילת 2015 או בינואר או פבואר נכון שיש בארץ כמה עורכי דין שקרים שחבל שכך שאומרים לאנשים דברים לא נכונים רק כדי לקבל כסף. אני יכול לציין משהו אחד , עו"ד צבי קן-תור, שאיתו דברתי בטלפון היה כנה לחלוטין ולא אמר דברים לא נכונים . אמר רק דברים נכונים. אני לא מכיר אותו בשום רמה , אני ממליץ לאנשים לדבר איתו קודם שהוא יוכל לכוון אותם, אני פשוט במקרה מכיר עו"ד שגר במדריד ואני מידי פעם מדבר איתו על החוק . העניין שפה בארץ חלק מעורכי דין כבר החלו להגיד כמה הם לוקחים על התיק, שזה חופצה. מפני שזה לא תהליך רגיל התהליך שהולך להיות לצאצאי ספרד להוציא אזרחות . אני מציע לכל אחד/ת לדבר עם כמה עורכי דין ורק אחר כך להחליט אצל מי רצוי לפתוח תיק , ושבאמת יעשה את העבודה ולא רק יקבל כסף. גמר חתימה טובה וצום קל למי שצם.

זילפה

אלירן שלום אולי תציג קישורים לאתרים רשמיים שאתה מזכיר שפורסמו לגבי מהם הדרישות שיש כביכול בחוק. תפרסם את המייל שלך שאפשר יהיה לשלוח לך גם הודעות עם קישורים מעודכנים ולהתעדכן פה עם כולם. ואולי גם לעורך הדין יש התייחסות למידע רשמי בעניין. תודה

עו"ד צבי קן - תור

ככל הידוע לי הרי שעד סוף ספטמבר 2014 החוק החדש טרם אושר בפרלמנט הספרדי וטרם נתפרסמו התקנות והנהלים.

אלירן

eliranedri18@gmail.com בכייף אני אשמח לעדכן אנשים, מידי פעם גם בפייס אני מעלה מעודכן בקשר לאזרחות ספרדית . החוק בגדול היה אמור לצאת כבר בתחילת ספטמבר , בעקבות המצבע צוק איתן ממשלת ספרד לא יכלה לאשר את החוק. אבל זו כבר דעתי האישית.

אלירן

תיקון חוצפה

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אזרחות פורטוגלית