לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יעל

רישיון נהיגה - מס' ימים לאחר התקף אפילפסיה הבן עבר טסט

שלום רב, בני בן 17 חווה לפני כ-10 ימים התקף פירכוס ראשון בחייו. לאחר בדיקות הומלץ לעת עתה על טיפול תרופתי ומעקב עוד חצי שנה. מספר ימים לאחר ההתקף, עבר טסט נהיגה ואמור לקבל בימים אלה את הרישיון. הבנתי מרופאיו כי עליו להימנע מנהיגה למשך שנה וכך אכן יהיה מבחינתנו. כמוכן, הבנתי היום שיש חובה לדווח על בעיתו הרפואית. למי מדווחים? האם יש סיכון שיבטלו לו את הרישיון מלכתחילה ויחייבו אותו לעבור טסט מחדש או שמא רק יתלו את הרישיון? במידה ויתלו - מה יידרש בעתיד לצורך קבלת היתר לנהוג? (בפועל - הוא לא עתיד לנהוג כרגע כלל, גם לא עם מלווה כמובן). תודה מראש

עו"ד שי גלעד

על פי החוק , על הנהג לדווח על שינוי במצב בריאותו למשרד הרישוי. סביר להניח שגם רופאו יעביר דווח זה. החומר הרפואי יעבור למכון הרפואי לבטיחות בדרכים שייתן את המלצתו לגבי כושר נהיגתו של בנך למשרד הרישוי. אם בנך יהיה מנוע מלנהוג במשך שנה , יהיה עליו לעבור מבחני רישוי מחדש.

יעל

תודה על תשובתך, אך ברצוני לוודא - מדוע יהיה עליו לעבור שוב את מבחני הרישוי?הרי המניעה לנהוג היא עקב מצב בריאותי כביכול, ולא עקב כשירותו לנהוג כיאות. רבים מוציאים רישיון ולא נוהגים כלל תקופות ארורוכת עקב היעדר רכב אישי וכדומה. האם יש דרך לוודא שלפחות לא יידרש לעבור שוב מבחנים, מה שיכול ״לשבור״ רוחו לגמרי?

עו"ד שי גלעד

אדם מחזיק ברישיון נהיגה בר תוקף ואינו נוהג אינו דומה לאדם שרישיונו בוטל ותוקפו בוטל. תקנות התעבורה קובעות שמי שלא החזיק רישיון בר תוקף לתקופה העולה על שנה , צריך לעבור שוב תהליךל של קבלת רישיון ( תאוריה וטסט)

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום המכון הרפואי לבטיחות בדרכים