לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שלומי

אפליפסיה והוציאת רישיון לאופנוע A1

יותר מ 10 שנים לא קיבלתי התקף , כיום אני נוהג על רכבי פרטי , בעבר הייתי בשלילה על אלכוהול הוצאתי רישיון מחדש כולל רענון נהיגה עברתי תהליך רציני ברמבד , הגשתי להם עוד אז כבר את כל המסמכים כולל חוות דעת רפואיות ועוד כמה בדיקות, המרבד אישר לי להוציא את הרישיון לרכב - כיום אני נוהג על רכב B . והחלטתי שאני רוצה להוציא רישיון לאופנוע עד 500 סמק - משום מה ברגע שנגשתי למשרד הרישוי הפקידה אמרה לי שהיא לא מוכנה לחתום לי והיא צריכה להגיש את זה למרבד .. כמובן שמלאתי איזה שתים או שלוש טפסים - ויותר סודיות ועוד כמה דברים השאלה שלי היא : למה אני צריך לעבור שוב את הבירוקרטיה הזאת ? ומה הסיכוי שאני יקבל אישור להוצאה רישיון לאופנוע ? ומה התהליך שאני צריך לעבור שוב עם המרבד ? תודה רבה

שי גלעד חברת עורכי דין

שלום שלומי. אני מניח שלפקידה היה רישום במחשב על בעייה רפואית בעברך ועל הצורך שתעבור בדיקות במרב"ד לצורך הוצאת רישיון לאופנוע כבד.אי לזאת, ולאור מה שכתבת, תידרש , ככל הנראה , להמצאת אישורים רפואיים וכן לעבור מבחנים פסיכודיאגנוסטיים עקב עבירת השכרות.

שלומי

כנראה שלא הבנת אותי נכון , אז אני יסביר . בעבר שללו את הרישיון על אלכוהול לשנתיים - התחלתי תהליך של הוצאת רישיון מחדש - שבו הרופא סימן בטופס הירוק שאני נוטל כדורים נגד אפלפסיה . בכל מקרה הייתי אמור להגיע למרב"ד , המרבד הבין שאני נוטל כדורים וביקש ממני להביא לו עוד כמה מסמכים . התהליך הזה היה לפחות כ 4 חודשיים שבסופו של דבר קיבלתי אישור להוציא מחדש רישיון לרכב B פרטי. הוצאתי את הרישיון הכל טוב ויפה . כיום אני נוהג על רכב פרטי . לפני כמה שבועות הוצאתי טופס ירוק מחדש כדי להוציא רישיון לאופנוע כבד . הרופא שוב סימן אני נוטל כדורים , הגעתי עם הטופס למשרד הרישוי , פקידה החליטה שהיא לא מוכנה לחתום לי על הטופס ולשחרר אותי לעשות את רישיון הנהיגה לאופנוע. מה שהפקידה אומרת שאין לה שום רישום במחשב , חוץ מזה שהייתי במרבד , על שלילת רישיון על אלכוהול. זה נורא הכעיס אותי , היא אמרה לי ששוב אני יהיה צריך להגיע למרבד ומה הכי אפסורד שאפילו רופא של משרד הרישוי לא צפה בטופס הירוק במסמכים שהגשתי. בכל מקרה הגשתי להם כבר מסמכים ,כי ידעתי איזה תהליך אני הולך לעבור שוב . השאלה שלי היא : אם המרבד יהיה צריך אותי בפועל במקום ? או שפשוט הם יכולים לחתום בלי להגיע לשם .? וכמה זמן אני צריך לחכות עד שהמרבד יאשר עם בכלל .?

שי גלעד חברת עורכי דין

שלומי. לרשות הרישוי יש סמכות לשלוח אותך למרב"ד לשם בדיקות כך שהויכוח עם הפקידה היה עקר. לדעתי, המרב"ד לא זקוק לבדיקתך כך שיתכן שלא תוזמן לשם אך יתכן שתתבקש להעביר אליהם מסמכים נוספים לפי דרישתם. לגבי פרק הזמן- להערכתי, יכול לקחת כחודשיים.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום המכון הרפואי לבטיחות בדרכים