לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
טלי

הקרבת הקריירה של האישה למען המשפחה

אני ובעלי התחתנו כשהיינו שנינו סטודנטים הוא למד ראיית חשבון ואני הנהלת חשבונות כשסיימנו את הלימודים בעלי השתלב במשרד רו"ח ואני נכנסתי להיריון לא יצאתי לעבוד. הקריירה שלי נעצרה על מנת לגדל את בננו. היה לי מאוד קשה למצוא עבודה כמתמחה במשרה חלקית בגלל הילד ובעלי התקדם והקריירה שלו כרו"ח הלכה והתפתחה בעוד שאני נשארתי במקום. היום הוא לוחץ לעשות הסכם ממון כשאנחנו כבר נשואים. איך אני יכולה להגן על עצמי אם אסכים לחתום על הסכם ממון שכזה כשאני הקרבתי את הקריירה שלי והוא לא?

item.Author מנהל הפורום ד"ר רון קדם

הסכם ממון זה אינו מבטל את זכותך לפיצוי בגין נכסי קריירה עד למועד החתימה על ההסכם. את זכאית למחצית הפער שצמח בין הכנסותיכם אם תפרדו עד לגיל קיצבה שלו.הוא לא יוכל לסרב לכך כי ממילא אם תפרדו הוא יצטרך לשלם זאת. גובה הפיצוי יהיה צמוד לעליית השכר במשק ואם חו"ח תפרדו, תקבלי פיצוי בערך הריאלי. יחד-עם-זאת, חייכם כזוג עלול להשתנות לאחר הסכם כזה. למשל, תשלמי לאופר או מטפלת וצפתחי את הקריירה כיוון שכל אחד דואג כעת לעצמו.

דורית גלוברמן- קרט, עו"ד

שלום טלי, המקרה שלך מזכיר לי את פסק הדין המכונן שניתן בתחום " מוניטין ונכסיי קריירה" בגירושין גם שם המקרה היה ברו"ח שצבר זכויות רבות בעוד אישתו השקיעה את מיטב שנותיה בגידול הילדים ואפשרה לבעל להתקדם ולבסס את מעמדו במקצוע ראיית החשבון, הפסיקה באותו מקרה קבעה כי הנכסים והזכויות הם משותפים לבעל ולאישה. העובדה שבעלך " לוחץ" לחתום על הסכם ממון לאחר הנישואין ולאחר לידת הילד מדליקה לא מעט נורות אזהרה, אני ממליצה בחום להגיע לפגישת יעוץ במשרדי או אצל מומחה אחר בתחום, בכל מקרה בשום פנים ואופן לא לחתום על הסכם ממון טרם קבלת יעוץ והבנת הדברים לעומקם, בהצלחה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מוניטין ונכסי קריירה בגירושין