חידוש מנוי באתר היכרויות באינטרנט ללא הודעה על כך - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • אלכס

    נשלח ע"יאלכס 03:55, 12 בנובמבר 2012

    שלום. ב24 ביוני 2012 רציתי לנסות אתר הכרויות כלשהו. בחרתי באפשרות של: "מנוי למשך 24 שעות - 9 ש"ח בלבד - מבצע". כך היה רשום בדיוק וזו האפשרות שבחרתי. באותיות קטנות אשר הופיעו מטה, וכן, בתקנון הארוך והמסורבל היה רשום "כשירות מיוחד, המנוי יחודש בסיומו במחיר נמוך של שמונים ותשעה שקלים. ניתן לבטל בכל עת על ידי פניה לשירות לקוחות" לצערי לא התעמקתי לחלוטין בתקנון הארוך ולא שמתי לב לאותיות הקטנות אשר היו רשומות מטה. מבחינתי שילמתי תשעה שקלים למנוי יומי וכאן הסיפור נגמר, שכן השתמשתי באתר בערך כמה שעות ומאז לא נגעתי בו יותר. אני סטודנט ובדיוק החלה תקופת מבחנים וחופשת הקיץ, ובין החשבונות הכלליים לא שמתי לב שמחייבים אותי בכל חודש ב 89 שקלים עבור שירות שאיני משתמש בו כלל. שמתי לב לתשלום הנ"ל לפני כשבוע, ולאחר שביררתי במה מדובר התקשרתי לבטלו. ביטלו לי אותו אך לא הסכימו להחזיר לי את כספי עבור השירות אשר לא השתמשתי בו. בדקתי ברישומי האשראי שלי והחלו לחייב אותי עבור שירות זה ב25 ליוני 2012. אם הייתי מעוניין בשירות חודשי הייתי בוחר באופציה זו, אך, נתינת האפשרות לשירות יומי תוך כדי חידושו לכדי מנוי חודשי הינה ניצול חוסר תשומת ליבו של הצרכן. בדקתי בחוקי צרכנות ומצאתי את הקישור הנ"ל של חוק 13א http://www.consumers.org.il/category/contract-renewals ביום 11.1.09 נכנס לתוקף תיקון לחוק הגנת הצרכן "החוק החדש אוסר על עוסקים לחדש חוזה צרכני בתום התקופה שנקבעה בחוזה או בתום המבצע ללא אישור והסכמה מראש של הצרכן לחידוש, לתנאים ולמחיר." בבירור בחרתי במבצע ליום אחד וזו כביכול התקופה "שנקבעה" ובה בחרתי - מנוי ל 24 שעות (מבצע). לאחר סיום המנוי (24 שעות) אף אחד לא שאל אותי האם אני מעוניין להמשיך את השירות ואף לא הודיעו לי דבר ופשוט החלו לגבות ממני כסף. האם זה חוקי לעשות דבר שכזה? אפילו שרשום בתקנון שהם יחדשו את השירות למחיר של 89 שקלים לחודש. לא שאלו אותי האם אני מעוניין לחדש. והאם החוק אשר נכנס לתוקף לא הגיע בכדי למנוע בדיוק מצבים כאלו של ניצול? הנה קישור לתמונה אשר בה ביצעתי את ההזמנה בה רשום למטה באותיות קטנות עניין החידוש ואופציות בחירת המנוי הרצוי. http://2012.uploaded.fresh.co.il/2012/11/12/44728442.jpg אשמח ליעוץ ודעה בנושא. תודה רבה.

    השב
  • 04:59, 14 בנובמבר 2012

    בנוסף לכך "בתנאי השימוש" עליהם צריך להסכים רשום:

    ההרשמה לשירות באמצעות כרטיסי אשראי מתחדשת אוטומטית ב 89 ש"ח בתום התקופה.
    המנוי הוא מנוי מתחדש אוטומטית עד שהמשתמש יבחר שלא להמשיך אותו ויבטלו ע"י פניה לשירות לקוחות 072-2833111



    בחרתי במנוי יומי ובתום מנוי זה הם חידשו לי את העסקה במחיר של 89 שקלים לחודש. (מה שלא הייתי מעוניין בו)
    עם זאת, הם לא ציינו כי ההרשמה מתחדשת ב89 שקלים לחודש אלא פשוט שהיא מתחדשת ב89 שקלים.

    כאשר מבצעים עסקה לתקופה קצובה של פחות מארבעה חודשים, לא חלה על העסק החובה לספקהודעה על חידוש העסקה או קבלת אישור מהצרכן לחידוש העסקה וזאת בתנאי שהעסק ציין באילו תנאים העסקה תחודש ויפרט לגבי השתלומים עליה.


    עצם העובדה שהעסק רשם שהמנוי מתחדש ב89 שקלים אך לא ציין באילו תשלומים וכו', לא פוסל את כל עניין חידוש המנוי הנ"ל. שכן, הוא לוקה במידע ובפרטים חיוניים.

    השאלה היא, האם העסק סיפק מספיק פרטים בכדי שהוא יוכל לחדש את העסקה?
    (הרי הם רשמו 89 שקלים אך לא ציינו בעבור איזו תקופה הם ישולמו וכל כמה זמן יתחדש התשלום וכו').

    תגובה
  • 11:07, 15 בנובמבר 2012

    שלום רב,

    ניכר ששני הצדדים לא נהגו כשורה שכן אין ספק שהאתר באותיות הקטנות הצליח להערים ולהטעות אותך כצרכן ואילו אתה לא קראת את האותיות הקטנות ולא וידאת בתום 24 שעות שאכן החברה קיבלה את רצונך לא להמשיך ולהיות חבר.

    ממליצה להגיש תלונה כנגד האתר במועצה הישראלית לצרכנות וכן לפנות אל הנהלת האתר במכתב המתאר את השתלשלות העניינים תוך שימת דגש על ההטעיה.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הראל לפידות

מנהל הפורום: עו"ד הראל לפידות

בעל משק במושב כפר פינס, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה למשפטים ובפקולטה למינהל עסקים, בעליו של משרד
למידע נוסף

072-3254017 חיוג
הודעה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.