טעות של סוכן נסיעות האם לשלם את ההפרש? - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • אנבל

    נשלח ע"יאנבל 17:31, 27 במאי 2013

    קניתי כרטיס טיסה לחול במחיר של 550 דולר העיסקה וכל הפרטים אושרו וקיבלתי מייל על זה לאחר כמה שעות התקשר הנציג שוב ואמר שהוא טעה במחיר והמחיר החדש הוא 750 דולר ההפרש הוא משמעותי של 200 דולר מה לעשות? אני חייבת לשלם לו ולהוסיף את הסכום או להשאר עם הכרטיס המקורי שעליו התייחבתי 550 דולר

    השב
  • 19:37, 27 במאי 2013

    שלום רב,

    ככל ובמעמד העסקה נאמר לך מחיר מסויים בע"פ ולאחר שסגרת נתבקשת להוסיף ההפרש עקב טעות על המוכר לקחת אחריות על הטעות שביצע ולאזן את החיוב הנוסף בין במתן הנחה או בין במתן פיצוי הולם אחר (שריון מקום משופר בטיסה וכד').

    אם אינך מסכים להוסיף התוספת על המוכר לאפשר לך לבטל העסקה ללא תנאי לנוכח השינוי המהותי והדרישה הנוספת לתשלום שלא היה ידוע במעמד ביצוע העסקה.

    תגובה
  • 19:53, 27 במאי 2013

    קודם כל תודה על התגובה.
    יש לי עוד כמה דברים שלא כל כך ברורים לי:
    1. יש לי גם התחייבות בכתב על המחיר שניתן לי בהתחלה, האם זה משנה משהו?
    2. השאלה המהותית היא- האם ע"פ חוק על סוכנות הנסיעות לאפשר לי לשלם את המחיר הזול שסוכם בהתחלה (יש לי אישור בע"פ ובכתב מהסוכן)או שזו בחירתה של סוכנות הנסיעות אם לתת לי הנחה או פיצוי כלשהו על כך שנמסר לי מידע כוזב?

    תגובה
  • 20:03, 27 במאי 2013

    שוב שלום,

    אין מדובר כאן בחוק אלא בטעות כנראה אנוש של הסוכנות ולפיכך מתן פיצוי או הנחה תלוי בהם ובתקווה שישכילו לקבל אחריות על הטעות שלהם או יאפשרו לך לבטל העסקה ללא תנאי לאור השינוי המהותי בתנאי העסקה שאינה קשורה אליך.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הראל לפידות

מנהל הפורום: עו"ד הראל לפידות

בעל משק במושב כפר פינס, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה למשפטים ובפקולטה למינהל עסקים, בעליו של משרד
למידע נוסף

072-3254017 חיוג
הודעה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.