דרישה לפרעון מיידי של עסקת תשלומים - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • אביטל

    נשלח ע"יאביטל 22:24, 2 באוגוסט 2013

    שלום רב. הייתי לקוחה של סלקום ובשנתיים האחרונות שילמתי להם את החשבון החודשי בבנק הדואר. כאשר הוספתי קו התעקשו שאעדכן אמצעי תשלום אחר ולכן עזבתי אותם. כאשר עזבתי נותרו לי 7 תשלומים של 95 ש"ח על מכשיר הפלאפון מעסקת 36 תשלומים. המשכתי לשלם על המכשיר גם לאחר שעזבתי, לפי תנאי העסקה מדי חודש 100 ש"ח, אולם הם שלחו לי חשבונית על סך כל היתרה 670 ש"ח ודרשו כי אפרע את התשלום במיידי. סירבתי והם שלחו לי מכתב מעו"ד של החברה עם דרישה לתשלום, איום בנקיטת הליכים ובשיא חוצפתם גם תוספת עלות טיפול משפטי. האם זה חוקי מצד בית העסק לדרוש ממני לפרוע את כל יתרת התשלום כיוון שעזבתי אף כי העסקה נעשתה בתשלומים ? האם הם יכולים לדרוש ממני לשלם על טיפול משפטי ? פניתי לרשות להגנת הצרכן והם הציעו לי לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות. האם כדאי לי לתבוע ( ובאיזו עילה ) ? או לחכות שהם יתבעו אותי ?

    השב
  • 00:28, 6 באוגוסט 2013

    שלום רב,
    .אכן התנהלות החברה תמוהה ולא ברורה. ניכר כי מאחר ועזבתאותם כלקוחה ואין לך הוראת תשלום הםחוששים שלא תעמדי בתשלום.

    ממליצה לפנות לעו"ד ולבקש להמשיך ולשלם את הקרן כפי שנהגת לעשות מדי חודש שכן אין באפשרותך לשלם היתרה בבת אחת.

    ממליצה להלין על דרישה זו גם באמון הציבור.

    לא בטוחה שכדאילהגיש תביעה קטנה בנסיבות אלה.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הראל לפידות

מנהל הפורום: עו"ד הראל לפידות

בעל משק במושב כפר פינס, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה למשפטים ובפקולטה למינהל עסקים, בעליו של משרד
למידע נוסף

072-3254017 חיוג
הודעה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.