משך זמן תיקון מכשיר סלולארי הנמצא תחת אחריות. - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • אבישי

    נשלח ע"יאבישי 13:22, 29 בספטמבר 2013

    רכשתי מכשיר סלולארי ישירות מהיבואן הרשמי בארץ במשרד הראשי בהרצליה. כשביקשתי להכניסו לתיקון עקב תקלה פנימית, נאמר לי שבגלל שקניתי אותו במשרד בהרצליה אצטרך גם להפקיד אותו שם באופן אישי. נסעתי לשם, והפקדתי אותו ללא שסופק מכשיר חלופי על ידם. נאמר לי שזמן התיקון הוא בין חמישה ימים ל14 ימים. נשמע סביר. כשהתקשרתי לברר מה המצב של המכשיר לאחר שבעה ימי עסקים, נאמר לי שאי אפשר לדעת מה המצב העדכני, כי המכשיר נמצא במעבדה, ואין (לא לי ולא להם) שום דרך ליצור איתה קשר ולברר, ולהם אין שום תשובה בנוגע לכמה זמן התיקון אמור להמשך. (אותו המקרה בדיוק היה לפני כחצי שנה עם תקלה פנימית אחרת, והמכשיר חזר אחרי יותר מחודש, כשבמשך כל הזמן מתחמקים מלחזור לטלפונים, לא נותנים תשובה ולא יודעים כלום לגבי המכשיר ומתי יגיע) השאלה היא- מה החוק לגבי זמן התיקון למכשיר כזה כשאני יודע שהמעבדה עצמה לא נמצאת באותו מקום, אך אין אפשרות להפקיד עצמאית במעבדת התיקונים שלהם? תודה רבה!

    השב
  • 14:23, 30 בספטמבר 2013

    שלום רב,

    תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס"ו - 2006 רלוונטיות במקרה זה. תקנה 10 מפרטת את מועדי התיקון.
    פרק זמן הארוך ביותר לתיקון הוא שבועיים מיום מסירת המכשיר לתיקון.

    תגובה
  • 01:58, 18 בספטמבר 2016

    מה מונע מהיבואן להחזיר לי את המכשיר במסגרת הזמן אך לא תקין? האם יש סנקציות משפטיות כלשהן שאפשר להשית על יבואן שמחזיר את המכשיר כשהתקלה לא תוקנה/המכשיר חזר עם תקלה חדשה?
    תודה.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הראל לפידות

מנהל הפורום: עו"ד הראל לפידות

בעל משק במושב כפר פינס, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה למשפטים ובפקולטה למינהל עסקים, בעליו של משרד
למידע נוסף

072-3254017 חיוג
הודעה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.