אי הופעת אינסטלטור מטעם ביטוח הדירה - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • הדס

    נשלח ע"יהדס 15:01, 7 באוקטובר 2013

    שלום, הזמנו אינטסלטור מטעם ביטוח הדירה כדי שיבדוק נזקי רטיבות בקירות. בפעם הראשונה לא הגיע, ולא התקשר להודיע על ביטול. בפעם השנייה הגיע בשעה 18:00 לאחר שזמן ההגעה שנקבע היה בין 12:00-15:00. כלומר איחר ב-3 שעות. כאשר התקשרתי לבקש פיצוי מחברת הביטוח בהתאם לחוק הטכנאים, נאמר לי כי החוק אינו חל על מקרה של אינסטלטור, מאחר ויש את הסיכוי שיתעכב אצל לקוחות אחרים. האם זה נכון? או שעדיין מגיע לי פיצוי על אובדן ימי עבודה / אי הודעה על איחור או ביטול? תודה רבה.

    השב
  • 15:29, 7 באוקטובר 2013

    שלום הדס,

    סעיף 18א לחוק הגנת הצרכן לא חל על המקרה שתיארת.
    יחד עם זאת, זכורה לי פסיקה של בית המשפט שמכילה את הוראות הסעיף על איחור של שליח (החוק, כפי שמנוסח, לא חל על שליחים), ובה נקבע שהלקוח זכאי לפיצוי.
    אני אנסה לאתר את הפסיקה. אם אמצא אפרסמה כאן.

    קחי בחשבון שעדיין יש באפשרותך לדרוש פיצוי בגין האיחורים, ואף להגיש תביעה, בגין הטרטור והזמן האבוד. השאלה היא האם תרצי לבזבז זמן בגין סיכוי (לא ודאות) לקבל כמה מאות שקלים בבית המשפט?

    תגובה
  • 16:04, 7 באוקטובר 2013

    תודה אדי,
    אני באמת לא רוצה להיכנס לעניין של תביעות קטנות, זה לא שווה את הזמן שאשקיע בזה והפיצוי שאקבל או לא אקבל.
    בכל מקרה אני כנראה אשלח להם מכתב עם בקשה לפיצוי כספי (בשיחה מול מנהלת האזור היא אמרה שתפצה אותי בשובר לארוחת בוקר זוגית...).
    אשמח אם תוכל באמת לאתר את הפסיקה.
    המון תודה.

    תגובה
  • 16:23, 7 באוקטובר 2013

    הדס,

    עייני בבקשה בסעיף 10 לפסה"ד בתיק הבא:
    תק (ראשל"צ) 20433-04-13‏ ‏ תמיר ברכה נ' רונן רוזנבלט

    זה לא פסה"ד שזכרתי אבל גם במקרה הזה בית המשפט מזכיר את "המטרה שעמדה לנגד עיני המחוקק בקביעת הפיצוי בגין המתנה לטכנאי". למען הסר ספק, טכנאי לא מעורב במקרה הזה.

    תגובה
  • 17:18, 7 באוקטובר 2013

    תודה רבה

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הראל לפידות

מנהל הפורום: עו"ד הראל לפידות

בעל משק במושב כפר פינס, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה למשפטים ובפקולטה למינהל עסקים, בעליו של משרד
למידע נוסף

072-3254017 חיוג
הודעה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.