החזרת מוצר(סוללה) - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • גיא

    נשלח ע"יגיא 18:58, 7 באוקטובר 2013

    שלום! קניתי סוללה מחנות סאמסונג לפני 13 ימים,שמתאימה למכשיר גלקסי 2. הסוללה היא מדגם עבה יותר ולכן מגיעה עם מכסה סוללה שונה שמותאם לה,ולכן המוכרת הדגימה לי את זה על הטלפון שלי-היא הכניסה את הסוללה למכשיר וזרקה את שקית הניילון לפח(האריזה נשארה)- את העובדה שהייתה שקית ניילון לא ידעתי עד שבאתי להחזיר את המוצר וגיליתי שנזרקה. יש לציין שהגעתי לחנות עם סוללה בשבילי,ואת החדשה קניתי בתור בטרייה רזרבית. היום הגעתי להחזיר את הסוללה לאחר 13 ימים,והמוכרת טענה שאי אפשר להחזיר,כי אין את הניילון(למרות שהאריזה המקורית קיימת) וכי ההדגמה של המוכרת נחשבת לשימוש במוצר. השאלה שלי-האם זה באמת נחשב שימוש?ואם כן-זאת לא אשמת המוכרת,והחנות צריכה לשאת בזה? תודה

    השב
  • 19:43, 7 באוקטובר 2013

    האם מלבד השימוש הראשוני שנעשה בסוללה (הדגמה על ידי המוכרת) ביצעת שימוש נוסף כלשהו?

    אם לא, פנה בכתב לסאני (יבואנית סמסונג), פרט את המקרה ודרוש ביטול עסקה. אם לא יבטלו, פנה לארגונים כגון אמון הציבור, המועצה הישראלית לצרכנות. אני לא ממליץ על תביעה במקרה הזה לאור הסכום הנמוך, הזמן הרב שיחלוף עד למועד הדיון וכו'. לדעתי תביעה במקרה זה לא שווה את הטרחה.

    במקביל, נסה למכור אותה בלוחות יד 2. יתכן שתפסיד כמה שקלים אך מצד שני הטרחה והזמן שתשקיע יעלו לך בסופו של דבר יותר.
    קח בחשבון שסאני רשאית לגבות גם 5% משווי הסוללה או 100 ש"ח, לפי הנמוך מביניהם.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הראל לפידות

מנהל הפורום: עו"ד הראל לפידות

בעל משק במושב כפר פינס, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה למשפטים ובפקולטה למינהל עסקים, בעליו של משרד
למידע נוסף

072-3254017 חיוג
הודעה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.