כונן קשיח ואחריות שלא מכסה אובדן מידע - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • שי

    נשלח ע"ישי 00:23, 20 בינואר 2014

    שלום, שמי שי אני סטודנט באונ' תל אביב ונתקלתי בבעיה לאחרונה ואשמח לקבל ייעוץ לגביה. רכשתי כלפני חודשיים כונן קשיח בנפח טרה לגיבוי חומרים במחשב. רכשתי את המוצר מבית Seagate בחנות המחשבים KSP. את המוצר רכשתי על מנת לגבות את קבצי המחשב שלי לקראת פירמוט (מחיקת הקבצים מהמחשב), עובדה שציינתי בפני המוכר בחנות. גיביתי את החומרים, פירמטתי את המחשב והכל היה טוב ויפה. לפני כמה ימים כשאני בתהליך החזרת הקבצים הרצויים למחשב החדש הדיסק הקשיח הפסיק לעבוד. פניתי לחברת KSP ובתגובה הם סיפרו לי שהאחריות שיש לי על המוצר מכסה נזק למכשיר והם היו מוכנים להחליף לי את המוצר באחד חדש. הבעיה היא שהחלפת המוצר גוררת את אובדן כל הקבצים המגובים שלי, שלא הספקתי להעביר אל המחשב. בתגובה לכך נציג השירות טען שאין אחריות על המידע המאוחסן על המכשיר ושהם אינם מטפלים בתקלות מסוג זה. אני לא יכול להרשות לעצמי לאבד את המידע שנמצא על המכשיר ולכן לא מימשתי את האחריות. האופציה היחידה שנותרה לי היא ללכת למעבדה פרטית שתבצע שחזור של המידע. שחזור מידע הוא תהליך מסובך ויקר ומעבר לעובדה שהאחריות על המכשיר תוסר ברגע שיפתחו לתקן אותו ולשחזר את המידע, גם התהליך עצמו עולה בין 500 ל3000 שקלים! התקשרתי שוב לחברת KSP ונתקלתי באותה תגובה "אנחנו לא לוקחים אחריות על המידע". במידה והמידע היה נעלם בעקבות וירוס או מחיקה לא רצונית של הקבצים הייתי מבין את התנערותם מהאחריות, אך אובדן המידע נבע מתקלה במכשיר (שלהזכירכם נרכש לפני פחות מחודשיים ולא נעשה בו כמעט שימוש!) ולכן נובע שהאחריות תיפול עליהם. באתר המוצר (סיגייט) רשום ששחזור מידע מתבצע בחינם במקרה של תקלה, מכיוון שאין סניף של סיגייט בארץ פניתי אל היבואן " קבוצת ח.י ". התגובה שקיבלתי שם הייתה דומה ולא התייחסה להתחייבות החברה העולמית סיגייט לתיקון בחינם. איך יכול להיות שמוצר שתכליתו היחידה היא גיבוי קבצים מפסיק לעבוד לאחר פחות מחודשיים לאחר רכישתו ואף חברה לא מוכנה לקחת אחריות ולשלם על ההוצאות (הגבוהות) של שחזור המידע? החברות חוזרות ואומרות שהאחריות היא על המכשיר עצמו ולא על המידע, אך אם המידע נעלם בעקבות תקלה במכשיר אין זה הגיוני שהאחריות תכסה את ההוצאות הכרוחות בכך? כסטודנט ללא בסיס כלכלי חזק במיוחד כל הוצאה כספית כואבת מאוד ולכן השערוריה הזו מאוד בעייתית מבחינתי הן מהבחינה הכלכלית והן מהבחינה הבירוקרטית. אני מבקש את עזרתכם! ההיגיון איתי, השאלה אם גם החוק? האם יש כאן אופציה לקבלת החזר ההוצאות של שחזור המידע? יש לי עילה לתביעה? תודה רבה לעוזרים! שי

    השב
  • 11:03, 20 בינואר 2014

    ככל שיש בתעודת האחריות שצורפה לדיסק הקשיח התחייבות לשפות (להחזיר כסף) בגין שחזור המידע והיבואן אינו מוכן לקיים את התחייבותו על פי תעודת האחריות - יש לך עילת תביעה. ככל שהוראה כזו איננה קיימת היבואן איננו אחראי למידע שהיה שמור על הדסיק הקשיח.

    תגובה
  • 13:48, 23 בינואר 2014

    תכנית חדשה תפתור בעיות וסכסוכים כספיים -


    https://www.facebook.com/pages/%D7%94%D7%93%D7%99%D7%99%D7%9F/507915195989661

    ג'יין

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הראל לפידות

מנהל הפורום: עו"ד הראל לפידות

בעל משק במושב כפר פינס, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה למשפטים ובפקולטה למינהל עסקים, בעליו של משרד
למידע נוסף

072-3254017 חיוג
הודעה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.