ועדת ביקורת לא קיימת בעמותה - פורום עמותות ומלכ"רים

שאלה חדשה
  • עידו

    נשלח ע"יעידו 18:53, 30 בנובמבר 2014

    שלום רב, לפני מספר שנים הקמנו עמותה אשר לא הייתה פעילה במיוחד. הגשנו את המסמכים הרלוונטים במהלך השנים (דו"ח מילולי, כספי וכו') אך בפועל בעמותה היו 3 חברים וכולם חברי ועד עד היום. היום אנו מנסים לתקן את העמותה על מנת שתפעל בצורה תקינה ודמוקרטית. השאלה הבוערת היא המחסור בועדת ביקורת - עד היום לא באמת הייתה קיימת ועדה כזו בעמותה (שכן היא לא הייתה פעילה למעט חודש אחד בשנה, לא הייתהה לה פעילות כספית בכלל, והיו בה רק 3 חברים). אנו מגייסים חברים חדשים לעמותה ונקיים אסיפה כללית בינואר בה נמנה ועד חדש וועדת ביקורת חדשה. האם ניתן להגיש את פרוטוקול האסיפה והתקנון המחודש לרשם, מבלי להתייחס למחסור בועדת הביקורת? אם יש להתייחס, מה לעשות? אודה להתייחסותכם.

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד דב קיבלוביץ

    עו"ד דב קיבלוביץ,מנהל הפורום

    16:47, 27 ביוני 2016

    ראשית, ועדת ביקורת היא מוסד חובה שעמותה חייבת במינויו ופעולתו מכח דרישת חוק העמותות. העדר ועדת ביקורת קיימת ופעילה עלול להיחשב כהפרת חוק העמותות . על כן יש להסדיר בעייה זו ע"י מינוי חברי ועדה זו בהקדם ולו באסיפה כללית מיוחדת שכונסה גם לצורך כך. מאחר ונדרשים דיווחים לרשם העמותות על החלטות באסיפה כללית ממילא לא ניתן לפסוח על הדיווח של מינוי חברי הועדה . בדיווחים השנתיים מציינים את אורך כהונת חברי ועד וועדת ביקורת וממילא שגם נתון זה יתגלה. ניתן לציין בפרוטוקול האסיפה הכללית וגם במכתב נלווה לדיווח לרשם כי העמותה לא היתה פעילה ("במיוחד"? ) ורק לאחרונה החלה בפעילותה.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד דב קיבלוביץ

מנהל הפורום: עו"ד דב קיבלוביץ

עורך דין אזרחי מסחרי החל משנת 1991. בעל תואר במנהל עסקים (בהצטיינות). תחומי העיסוק העיקריים שלו הם:
למידע נוסף

077-2303836 חיוג
הודעה

הפורום עוסק בשאלות ותשובות בנושאים של ייזום,  הקמה, ניהול, ביקורות ופירוק מלכ"רים;  עמותות וחברות לתועלת הציבור, הקדשות ציבוריים , התנהלות מול רשמי העמותות וההקדשות, קבלת אישור ניהול תקין, דיווחים, ביקורות עומק, ביקורות חשב כללי וכו'. כ"כ לגבי היחס בין תאגידים למטרות רווח ( חברות בע"מ) לבין התאגידים המלכ"ריים.