לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שי

תלונה על התנהלות פלילית של עמותה

שלום, מה היא הדרך הטובה והיעילה ביותר להתלונן על התנהלות פלילית של עמותה. האם להסתפק בתלונה לרשם או ליזום במקביל תלונה במשטרה או לגופים אחרים. בין היתר, בהתנהלות העמותה נתגלו זיופי מסמכים ואי דיווח על נכסים.

item.Author מנהל הפורום עו"ד דב קיבלוביץ

חשד לפלילים בפעילות עמותה . רשם העמותות עוסק בפן האזרחי של חשדות להפרות חוק העמותות ותקנוני ומטרות העמותה. הוא אינו רשות לבירור חשדות לפליליים. על כן באם יש חשד כזה יש לפנות למשטרה שהיא הגוף החוקר ומברר בענינים אלה.

שי

כמובן שמה שמצופה מהרשם בין היתר, הוא לפעול לפירוק העמותה. האם זוהי ציפייה ריאלית? תודה.

item.Author מנהל הפורום עו"ד דב קיבלוביץ

השבתי כבר . הרשם לא עוסק בבירור תלונות על עבירות פליליות . ייתכן שיעביר . יתכן שיבדוק באמצעיו ( לעתים ע"י מינוי חוקר ) אך אינו לשכה של המשטרה ואינו עוסק בפלילים . הפעלת אחת הסנקציות החמורות שבידי הרשם היא אכן לפעול לפירוק העמותה, בד"כ לאחר מינוי החוקר . תלוי גם בהיקף כ"א שלו ואמצעיו ומידת העניין לציבור שבעמותה המדוברת

שי

האם לא נכון להגיש תלונה לרשם שבה פירוט כל המעשים החשודים כפליליים, והרשם יפנה את המשך הטיפול לגורמים הרלוונטיים, לרבות המשטרה? תודה מראש.

אבי

שלום רב . יש חשד להתחזות והטעית הציבור תוך כדי העלמות מס מצד חבורת אנשים שבראשה בחור בשם ליאור ברעמי .כשהטלפון שלו 0546686485 .הוא המציא עמותה בשם איפקס והוא היושב ראש . גובים כסף לחברות עמותה שאין כזאת עמותה יוצרים פעילות ספורטיבית בכסף במאות אלפי שקלים כשגובים מרוכבים ללא קבלות וחשבוניות . התהליך קורה כשנתיים בפעילות מסיבית של אחת לשבוע חברים מבקשים קבלות אך אין מענה והחבורה ממשיכה ללא מפריע . לידיעתכם. https://www.apex.org.il/ bVvQqMdJTCLEpUsB_7oJvNyBkbVJZsXcENvm13W2xY-OwQ5s62peykGBhxtj209cml9WHvxA7KSutroQocPVybZevh2s2thSUXufjcgioew4Z0SQfGmndtUCvAC-Z&__tn__=K-R https://www.facebook.com/lior4d?fb_dtsg_ag=Adx44asvJapxIdXRL6OMdduAyp503IGxTn_Vo9J2fkZz5Q%3AAdzE1kM8dgKw1ysIN4LMpXsbaYcws8zMq1A6hnQzvsSgcw Lior Bar Ami

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום עמותות ומלכ"רים