תשלומים לוועד והחלוקה - פורום מקרקעין

שאלה חדשה
  • אורה

    נשלח ע"יאורה 05:47, 21 באוקטובר 2012

    שלום רב נושא א' אנחנו 14 דיירים בבניין משותף חלק מהדירות הן 4 חדרים וחלק 5 חדרים ומשלמים מיסי וועד לפי שטח הדירה כל חודש אוספים כ-4500 ₪ היות והסכום נראה לי גבוה ביקשתי מהוועד פירוט ההוצאות וההכנסות מפורט למעקב ע"י אפשרות להסתכל בחשבון המנוהל (לא זכות לבצע פעולות אלא רק למעקב ) או קבלת דף ח-ן חודשי הוועד התנגד לכתב לי את ההוצאות באופן כללי ביותר למשל: 1) הוצאות מנקה 12000 ₪ בשנה 2) הוצאות שונות 5000 ₪ בשנה 3) הוצאות חשמל 10000 ₪ בשנה וכו' כך שהכל מסתדר (ע"י משחק הסעיף הוצאות שונות) ולמעשה עד היום לא קיבלתי דף ח-ן למרות בקשותי. שאלה האם אפשר לחייב את הוועד להוציא כל חודש דף חשבון מפורט של ההוצאות וההכנסות ואם זה חוקי מה שהוא עושה נושא ב' אנחנו רוצים לשפץ\לשדרג נכס משותף לבניין (נניח מעלית) וכולם מסכימים שאלה האם השתתפות הדיירים בעלות של השיפוץ מתחלקת שווה בשווה בין כל הדיירים או אילו של ה-5 חדרים צריכים לשלם יותר תודה

    השב
  • 15:35, 22 באוקטובר 2012

    שלום רב. כעקרון אין חבות על הוועד לתת דין וחשבון חודשי לכל הדיירים.

    עלויות הקמת המעלית בהעדר הוראה אחרת יהיו בהתאם ליחס שבין שטח רצפת כל דירה לבין שטח הרצפה של כל הדירות שבעליהן נושאים באותם התשלומים. יצויין כי בעלי בעלי הדירות בקומת הקרקע לא ישאו בהוצאות התקנת המעלית, אף אם הם נמנים עם המחליטים להתקינה

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד יגאל מירון

מנהל הפורום: עו"ד יגאל מירון

עו"ד המתמחה בדיני מקרקעין, בעל נסיון רב בעסקאות (מכר, שכירות, דירות, נכסים מסחריים), נושאי רישום (רי
למידע נוסף

053-9374068 חיוג
הודעה

רכישת או מכירת נכס - בית פרטי או בית משותף, טומנת בחובה בדיקות והרבה שאלות. זכרון דברים, משכנתא, נסח טאבו, מס שבח, מיסוי מקרקעין, הערת אזהרה, בטחונות, יפוי כח בלתי חוזר ובדיקות בעירייה הינן רק חלק מהן.  הפורום יעסוק גם בנושאי תכנון ובניה, היתרים ותכניות בנייה, התנגדויות, טיפול בהפקעות ונושאים נוספים.
התשובות בפורום הנ"ל אינן מהוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ כאמור ו/או חוות דעת. על מנת לתת מענה יסודי ומעמיק יש לבחון כל מקרה לגופו לאחר ברור כל העובדות לאשורן.