לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אנון

אגרה שנתית מאגר המידע משרד המשפטים

שלום, קיבלתי מכתב מעו"ד במשרד המשפטים שעלי לשלם אגרה שנתית על חידוש "מאגר מידע המכיל מידע כלכלי", "בהתאם לסעיף 36א' לחוק". כתבתי להם שאין לי שום מאגר, מעולם לא פתחתי מאגר, אני לא רוצה להיות חלק ממאגר וכמובן שאני לא משתמש בו. הם כתבו לי שאם לא אשלם, המאגר "יבוער" וזה מבחינתי מצויין. הבעיה היא שעכשיו הם לא מרפים, וממשיכים לכתוב לי אימיילים ומבקשים שאמלא תצהירים מעו"ד שבאמת המאגר לא בשימוש. השאלה היא האם אני חייב לענות לבקשות שלהם ולשרוף זמן וכסף במילוי טפסים מול עו"ד, או שאני יכול פשוט להתעלם מהבקשה כדי שימחקו אותי מהמאגר כמו שרציתי? אני ממשיך לקבל אימיילים מהם ללא הפסקה כבר חצי שנה. המחלקה נקראת "הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע" ב justice.gov.il תודה!

עו"ד גיא הרשקוביץ

שלום רב כדי שאוכל ליתן תשובה מלאה לשאלתך עלי לראות את נוסח הדרישה. אתה מוזמן לפנות אלי להמשך בדיקה והשלמת פרטים, בדרכים המקובלות.

אנון

היי, תודה על התגובה. הם מדברים איתי באימייל. מה שהיא כתבה פעם אחרונה בדיוק זה : "בהמשך לתשובתכם, אבקש לקבל תצהיר מחיקה מלא בו הנכם מצהירים שהמאגר לא היה פעיל משנת 2013, כמו כן יש לאמת את התצהיר מול עו"ד." באימייל הראשונה היא כתבה: " אכן, בהתאם לחוק הגנת הפרטיות בעל מאגר המנהל מאגר מידע המכיל מידע כלכלי מחויב ברישום המאגר ובתשלום האגרה התקופתית השנתית. אי תשלום בגין המאגר הרשום גורר בעקבותיו התליית רישום המאגר בהתאם לסעיף 36א' לחוק, ושימוש במאגר זה ללא רישומו כדין משמעו הפרת החוק. נשלח אליכם שוב שובר לתשלום האגרה התקופתית לשנת 2014 ללא הקנס. אנא עדכנו לאחר ביצוע התשלום על מנת שנוכל לוודא את קליטת התשלום. " אני לא רוצה להתעסק עם זה בכלל.. אין לי שום מאגר... לא מעוניין במאגר ואני לא יודע מי האנשים האלה. אפשר פשוט להתעלם מהם?

אנון

היי גיא, לא קיבלתי תשובה עדיין, אשמח לשמוע מה דעתך בעיניין בבקשה? תודה!

עו"ד גיא הרשקוביץ

שלום רב עפ"י תשובתך ובהתאם לתשובות משרד המשפטים. ככל שאין בידך ו/או שאינך מנהל מאגר כאמור הינך נדרש להצהיר על כך בתצהיר חתום על ידי עו"ד. לפני ההצהרה חשוב לוודא שאכן אין בידך מאגר כאמור דאז עליך לפנות לעו"ד לצורך אימות התצהיר. אתה מוזמן לצור קשר עם משרד'י טלפונית לקבלת הנחיות נוספות והסברים על משמעות התצהיר.

אנון

קודם כל אני מעריך מאוד את התשובה ו העזרה! כעת בקשר לתצהיר, אתה צודק - זה גם מה שהם מבקשים ממני. שאמלא תצהיר ואלך ולעורך דין שיחתום עליו (כמו שכתבתי קודם). הסיבה שאני כותב פה בפורום ומתייעץ איתך היא כי זה נראה לי טיפה הזוי: מעולם לא שמעתי על שום מאגר, ועכשיו פתאום משום מקום אני צריך לשרוף זמן וכסף כדי להצהיר בפניהם שאני לא משתמש במאגר שלהם. זה הזוי בעיני. השאלה שלי ספציפית היא- במידה ואני בטוח במליון אחוז שלא נרשמתי לשירותים שלהם, מה יקרה אם פשוט אתעלם מהבקשה למילוי תצהיר? האם יש להם איזשהי חזקה \ כח חוקי? אני פשוט לא רוצה שום עסק איתם או המאגר שלהם. תודה!

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ייעוץ וליווי לחברות ושותפויות, הקמת חברות ועסקים