לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
נכה צהל

הטבות לנכה צה"ל המוכר בביטוח הלאומי

הוכרתי כנכה צהל במחלת הסכיזופרניה אחרי מסע ארוך וקשה בית המשפט הכיר בי לא בגרימה רק בהחמרה 50 אחוז העורך דין שלי אמר לי שזה בסדר אבל אני לא שקט ומוטרד מהתוצאה כרגע אני מוכר בביטוח לאומי מקבל קצבה מלאה התיק שלי מורכב מאוד ונעשו המון טעויות שהצלחנו לתקן מה ההשלכות של 50 אחוז החמרה? ומה ההטבות שאני יקבל? כמובן שאני מעדיף להיות נכה צהל כי המחלה פרצה בשירות

עו"ד תמר סיון

ההכרה ב50% החמרה משמעה שדרגת הנכות שלך במשהב"ט תהיה מחצית מדרגת הנכות הכוללת. (למשל אם הנכות הכוללת היא 50% תקבל זכויות כאילו יש לך 25% נכות) כל עוד לא נקבעה לך דרגת הנכות הכוללת (שצריכה להקבע ע"י ועדה רפואית), לא ניתן לדעת מה תהיה דרגת הנכות המוכרת שלך ולא ניתן לדעת מה יהיו הזכויות שלך. בנוסף, צריך יהיה לראות אם עליך לבחור בזכויות בין הביטוח הלאומי ומשרד הביטחון.

נכה צהל

שלום לך תמר לא הצלחתי להבין את הסיפור הזה של בחירה בזכויות בין משרד הביטחון לבין ביטוח לאומי הוכרתי לא מזמן כנכה צהל בהחמרה 50 אחוז % למרות שתבעתי על גרימה על מחלת נפש כרגע אני מוכר בביטוח לאומי ואני בוחר במשרד הביטחון אחרי כל השנים שעברתי בתביעות עם משרד הביטחון בביטוח לאומי אני מקבל קיצבה מלאה הוכרתי כנכה צהל ומה לגבי 50% נוספים אני יקבל קצבה נוספת מביטוח לאומי ?

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום משרד הבטחון - נכי צה"ל