חוות דעת נגדית שמאי רכב - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • צבי

    נשלח ע"יצבי 11:00, 28 באפריל 2012

    קטנוע שמוכרז טוטאל לוס: 1.עד כמה שכיח שחברת הביטוח של הפוגע שולחת שמאי מטעמה ואינה מסתפקת בשמאי התובע. 2.האם חברת הביטוח לא מבקשת להיות היא זו שמוכרת את שרידי הקטנוע למוסכים? 3. האם מקזזים את עלות המע"מ מפיצוי התיקונים בגלל מכירה למוסך ?! תודה

    השב
  • 12:30, 28 באפריל 2012

    בד"כ לאחר שהבקר אצל הנתבעת בודק את חוות הדעת ואת הצילומים, לאור העובדה שהקטנוע נזק כליל, הסבירות נמוכה שיצא שמאי נוסף לבדיקת הכלי.
    לעניין השרידים, ע"מ למנוע וויכוח על ערכם, יש לתאם עם הנתבעת באם היא מוכנה לקבל את השרידים. מאידך, אין חובה למסור לנתבעת את השרידים ואתה יכול למכרם בשוק.
    לעניין מע"מ, אין משמעות מאחר והכלי הנו נזק כללי וערכו הממשי אינו כולל מע"מ אלא אם אתה עוסק מורשה והכלי נרכש לצורך עסקך.
    דני גורביץ
    שמאי רכוש ורכב

    תגובה
  • 08:12, 29 באפריל 2012

    תודה,
    אז אם מוסך רוכש את השרידים מאדם פרטי אז מה עם מעמ? - מוציא חשבונית עצמית?! יקוזז משהו מהפיצוי של 10%?!

    תגובה
  • 08:16, 29 באפריל 2012

    שבה מוסכניק קונה קטנוע לשרידים(אחרי שנקבע אבדן גמור) ומוכרו, אחרי שיקומו, והצדדים לא מדווחים למשרד תחבורה?

    תגובה
  • 08:35, 29 באפריל 2012

    האמנם מקובל שרק חב' ביטוח של הנפגע מדווחת על אבדן גמור? אם כן,מה האינטרס שלה?
    אם כן,האם היא עושה כך רק אחרי התדיינות בבית משפט על גובה הפיצוי, או לפני כן, ברגע שהיא
    מסכימה לטוטל לוס עקרוני, ואפילו מתכוונת רק להדיין על גובה הפיצוי..
    נודה מאד

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.