שריפה בבית - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • שריפה בבית

    נשלח ע"ישריפה בבית 16:17, 5 בפברואר 2013

    שלום רב, הייתה לי שריפה בבית מושכר, הנזק הרב שנגרם היה בעקבות העשן והפיח, הנזק הינו לכלל הבית אך לא לאלמנטים הנדסים (תקרה, קירות, עמודים וכד'). כרגע הופעלה חב' הביטוח שפועלת בשיטה הידועה של מכרז 3 חברות. האם לאחר המכרז יש לי יכולת ערור על המחיר שיקבע במידה ולא יהיה תקין? במידה וכן הערור יכול להתבע על ידי או חייב להתבצע ע"י פונקציה אחרת כדוגמת שמאי עו"ד או גורם אחר ? תודה מראש

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    23:58, 5 בפברואר 2013

    לא הבנתי מה פירוש המחיר לא תקין...
    אתה לא אמור להתעניין במחיר אלא באיכות הביצוע. לא ?
    אם מישהו מוכן להשיב את המצב לקדמותו ב-1000 ש"ח במקום ב-15000 ש"ח, מדוע תרצה לערער עליו? הקפד שהוא יעשה את העבודה, ואם לא- שיבוא מישהו אחר .
    המחיר יהיה רלוונטי רק אם אתה מעוניין לבצע את העבושה לבד, ולקבל את התשלום, ובמקרה כזה אני מציע לך לפנות עם איש מקצוע, במקרה הזה דווקא שמאי, שיסביר מדוע ההצעה שיש בידי חברת הביטוח אינה ריאלית.

    תגובה
  • 17:48, 6 בפברואר 2013

    שלום אמיר,
    קודם כל תודה על התשובה המהירה והברורה.
    שאלתי הייתה גם למקרה שחברה תבצע את העבודה מאחר ואני מאמין כי יש כמה דרכים לשפץ את המבנה, כלומר אפשר לרצף במחיר X ובמחיר Y את אותו מטר רבוע אך השנוי נובע לא רק ממחיר לריצוף למטר אלא מעלויות שונות שאפשרי לצמצם ולפגוע בתוצר הסופי למרות העמידה בחוזה שיסגר מול הביטוח.
    מכאן, שסכום הכסף שתקבל חברה יכול להשפיע על העבודה בבית, האם נכון או שההסתכלות צריכה להיעשות מנקודת המבט שציינת למעלה.

    תודה!!

    תגובה
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    18:22, 6 בפברואר 2013

    הבנתי. עמוד על כך שהשמאי של הביטוח יכתוב בדיוק רב מה צריך לעשות. להצעה מדוייקת ומפורטת זו צריכות ההצעות להתייחס.
    הבא שמאי שלך שיתייחס לשמאי של הביטוח, מבחינת מה שצריך לעשות. אם תגיע לשם, השאר יהיה כמו שכתבתי.
    בהצלחה.

    תגובה
  • 11:29, 22 בפברואר 2013

    תודה רבה אמיר

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.