בדיקת פוליסות ביטוח - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • יוסי

    נשלח ע"ייוסי 18:01, 11 בפברואר 2013

    שלום, במהלך החיים רכשתי הרבה פוליסות ביטוח: חיים, פוליסת בראיות פרטית , פוליסת בראיות מורחבת של קופת החולים, פוליסות לתאונות אישיות וכמובן תוכנית פנסיונית. הגעתי למצב שאני משלם המון כסף כל חודש על ביטוחים אלה. השאלה שלי האם יש גוף שאליו אוכל לפנות על מנת שיבדוק את כל הפוליסות וימליץ בצורה אוביאקטיבית האם יש כיסוים כפולים ומה עלי לשנות / לבטל ? תודה יוסי

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    18:10, 11 בפברואר 2013

    יש יועצי ביטוח שיודעים לעשות את זה, אם כי אני לא יודע האם במקרה פרטני של אדם אחד, ההשקעה בשכר טרחתם שווה את המאמץ.
    באופן עקרוני, תפקידו של סוכן הביטוח היא לעשות את מה שאתה מבקש, שכן היום רואים את סוכן הביטוח, לא כפקיד שאוסף ממך כסף ומעביר אותו לחברת הביטוח, אלא כמי תפקידו לראות את הצרכים הביטוחיים שלך ולבחון האם הפוליסות שיש לך עונות עליהן.
    כן כן, לפעמים סוכן ביטוח חשוב יותר מחסכון של כמה גרושים בביטוח ישיר כזה או אחר...
    אני מכיר לפחות מקרה אחד, בו סוכם ביטוח נתבע על ידי מבוטח שנפגע בתאונה, בגלל שלטענת המבוטח, סוכן הביטוח לא ראה נכון את הצרכים הביטוחיים של המבוטח ולכן לא רכש לו כיסויים מתאימים לו, אלא כיסויים אחרים.
    לסיכום, במקרה שלך, לפני שאני ממליץ לך להוציא כספים על יועצים יקרים, הייתי מתחיל עם פניה לסוכן הביטוח שלך, עם בקשה שיעשה בדיוק את מה שכתבת, ואם התשובה שלו לא נראית לך, ללכת לסוכן אחר ולהשוות את התשובות שלהם.
    בהצלחה
    אמיר

    תגובה
  • 18:49, 11 בפברואר 2013

    אמיר, תודה על התשובה.
    הבעיה היא שאין לי סוכן ביטוח, כל הביטוחים שלי נעשו בחברות הישירות.

    יוסי

    תגובה
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    19:10, 11 בפברואר 2013

    אני מסכים איתך (שיש בעיה...)
    תצטרך לפנות ליועץ ביטוח או לסוכם ביטוח ולשלם לו על העצות. ייתכן שאם יש לך תיק משתלם מספיק, יהיה סוכם שייקח את התיק וייעץ לך, בתקווה שתיהפך להיות לקוח שלו.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.