חבות המוצר לעסק קטן האם כדאי? - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • אורי

    נשלח ע"יאורי 19:46, 15 בפברואר 2013

    שלום רב אני יצרן קטן של תריסים שמספק ללקוחות הביתה ע"י מתקינים שהם קבלני משנה. הסוכן ה"נמרץ" שלי לוחץ לעשות ביטוח חבות המוצר שמאד יקר לי ובעצם לפי מיטב הבנתי המוגבלת קראתי בפוליסה שחברת הביטוח יכולה לפסול בקלות כל תביעה ע"י האשמת המתקינים . חוץ מזה מה יכול לקרות לתריסים? האם כדאי ? והאם יש מישהו אוביקטיבי שאפשר להתייעץ איתו?

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    18:47, 16 בפברואר 2013

    אורי שלום,
    קטונתי מלייעץ לך האם כדאי לעשות ביטוח כזה, בלי שאנחנו מכירים.
    אני רוצה להציג לפניך מצב: התקנת תריס אצל לקוח, ואחרי שהמתקין הלך, הבן הקטן של אותו לקוח הציץ החוצה מהחלון, כשהתריס מורד, ואז לפתע ירד התריס ברעש גדול, פגע לו בצוואר וגרם לפציעתו.
    כעת אתה נתבע ואומר כמובן שהכל באשמת המתקים. אבל, התובע טוען שאתה התרשלת בבחירת המתקין שלך, עובדה שמטילה עליך אחריות, או אולי חמור מכך - מוכיח שהבעיה לא היתה המתקים אלא איכות התריס.
    הנזק הוא מאה וחמישים אלף ש"ח.
    רוצה את הסכנה הזו על גבך ?
    אם לא - עשה ביטוח. הביטוח יוכל לנסות להפיל את הכל על המתקין, אבל אם בית המשפט יקבע שזה לא המתקין אלא היצרן, אז חברת הביטוח תשלם.
    בקיצור - מי שקונה פוליסה, קונה ראש שקט. מי שלא קונה ביטוח, צריך להשאיר רזרבות בצד, מקרה שמישהו יתבע אותו על נזק למוצר.
    בהצלחה.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.