עיתוי תיקון צינור מים דולף - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • עירית

    נשלח ע"יעירית 14:05, 22 בפברואר 2013

    האם חלה חובת תיקון צינור מים דולף, שהשאיר כתמי מים על תקרת שכן מלמטה, על חברת הביטוח של השכן מלמעלה, שאצלו הצינור פגום באופן מיידי ככל האפשר?יש פה שאלת עיתוי בתיקון הצינור. ברור שככל שחברת הביטוח מתעכבת יותר גדל הסיכוי שהנזק שיגרם יהיה חמור יותר. שהרי ככל שהם מתעכבים יותר בתיקון הצינור קיימת סכנה שיתפוצץ ואז הנזק לשכן יהיה גדול יותר.

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    14:33, 22 בפברואר 2013

    החובה שחלה עליהם היא לתקן את הפיצוץ בצינור ולתקן את הנזקים לצד ג'. צד ג' זה השכן מלמטה. לכן, ככל שהם יתקנו את זה מאוחר יותר יהיו יותר נזקים שיעלו להם יותר כסף. בדרך כלל, ברגע שהשכן מלמעלה מודיע על תקלה, תוך כמה שעות יש במקום שמאי. אח"כ מתחילה הסאגה הידועה של הצעות מחיר, אישור ההצעה הזולה וכו'. השכן מלמטה, בשלב הזה, עצבני, אבל הוא לפחות יכול לדעת שיתקנו את הנזק. הבעיה היא, כמו תמיד, בכך שמרגע שהקיר נרטב ועד שהצבעים צובעים אותו מחדש, עובדים כמה שבועות. עד שיתייבש... עד שהשכן יתייבש ... וכו'.
    עצבים לא יעזרו כאן. צריך להזדיין בסבלנות. ולוודא שהשכן מלמעלה הזמין באמת את הביטוח ולא מורח את השכן מלמטה בסיפורי מעשיות.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.