ביטוח מבנה - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • ג

    נשלח ע"יג 16:40, 19 במאי 2013

    שלום רב יש לי ביטוח מבנה. לפני כשלוש שנים פניתי לחברת הביטוח שלי לגבי רטיבות באחד הקירות. אינסטלטור שהיה אצלי טען שרטיבות שאינה נובעת מנזילה בצנרת היא לא באחריותם, ואם לא רואים נזילה בשעון המים זה הוכחה שאין נזילה. כיום אני יודעת שזה לא אמת, כי בדיעבד הסתבר שיש נזילה בצנרת הביוב, מה שכן באחריותם, וכמובן של רואים זאת בשעון המים. כאמור הם התנערו מאחריות 3 שנים למרות שפניתי בנושא פעמים רבות. לפני כשנה היתה רטיבות לשכנה שלי מלמטה. הגיע אינסטלטור מטעמם שפתר את הבעיה באיטום האמבטיה. הראתי לו את הרטיבות בקיר והוא אמר שגם בעיה זו תפטר. לאחר כחודשיים צבעתי את הקיר, אך הרטיבות חזרה. לפני כחודשיים היה לי עובש בקיר נוסף מאחורי ארון קיר. הגיע אינסטלטור שטען שזה רטיבות ישנה עוד מחוסר האיטום שהיה. אמרתי לו שזה לא נכון כי צבעתי מאז את הקיר השני, אך הוא התעקש. הגיע נגר לפרק את הארון וצבעי, אך הרטיבות חזרה. לאחר מלחמת חורמה עם השירות הסכימו לשלוח מאתר רטיבות. הפעם הגיע מאתר ומצא שיש חור בקופסא של צינור הביוב. הגיע גם מפקח לאשר את העבודה. הגיע אינסטלטור לשבור את הרצפה ולהחליף את הקופסא של הביוב. אבל החול סביב הקופסא לא מתייבש, וכל פעם שאני מתקלחת יוצאים מים. מאז הגיע האינסטלטור עוד 5 פעמים ולא הצליח לאתר מאיפה יוצאים מים, עד שהפעם האחרונה הוא פשוט שם חומר איטום במקום לפתור את הבעיה כמו שצריך. גם זה לא עזר. הגיע אינסטלטור נוסף . מסתבר שהאינסטלטור הקודם עשה עבודה גרועה, והחיבור בין הקופסא לבין 3 צינורות לא היה תקין. האינסטלטור החדש תיקן את זה, ואמר שיש בעיה עם חיבור נוסף ושצריך להחליף עוד צינור. אבל בפעם הבאה שהיה הוא לא עשה את זה (לדעתי זה תיקון יקר ולא מאשרים לו) הוא שם חול על הרטיבות ואמר שזה יתייבש וקבע לי סגירה. אלא שאני בדקתי וזה לא התייבש. פעם שלישית שבא גם הוא שם לי חומר אטיום, אך הרטיבות יצאה ממקומות אחרים. אני עובדת עצות, כבר לקחתי ימי חופש ונעדרתי מהעבודה פעמים אין ספור, 4 אינסטלטורים שונים היו אצלי עשרות פעמים והבעיה לא נפטרת. הודעתי לביטוח שאני נותנת להם צ'אנס אחרון לפתור את הבעיה, ואז אני לוקחת אינסטלטור פרטי ותובעת אותם על התשלום כולל ימי העבודה שהחסרתי. האם אני יכולה לעשות את זה, ואם לא, מה אפשר לעשות? תודה רבה

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    16:44, 21 במאי 2013

    שלום לך ג
    עצוב הסיפור שלך, ונראה שאין לך ברירה. תצטרכי לתקן את זה בעצמך, ולתבוע אותם.
    קחי עורך דין טוב מתחילת התהליך, שכן אסור לעשות טעויות בדרך שאחר כך ימנעו ממך את הפיצוי.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.