ביטוחסעודי - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • שמוליק חיטרון

    נשלח ע"ישמוליק חיטרון 13:58, 19 באוגוסט 2013

    ב 1.10.97 הצטרפתי לביטוח רפואי "מושלם" של קופת חולים כללית, שכלל גם ביטוח סעודי הגיל שלי באותה תקופה היה: 48 ב 31.12.1998 הופסק הביטוח הרפואי בתוכנית "מושלם " באופן יזום על ידי קופת החולים והופסקה הגביה באופן יזום על ידי קופת החולים. ב1.8.99 הצטרפתי לביטוח הרפואי "משלים" של קופת חולים , שהחליף את הביטוח המושלם,הגיל שלי באותה תקופה היה 50 התברר לי לאחרונה בשיחה טלפונית עם נציגי חברת הביטוח, שעקב העובדה שהיתה הפסקה בתשלומים , לא ביוזמתי , חברת הביטוח טוענת שהצטרפתי לאחר גיל 50 ואינה מכירה ברצף ביטוחי ולכן לפי המחירון שלה היא מקטינה את גובה הפיצוי ב% 30 במיקרה של תביעה עתידית לקצבת סיעוד בקשתי לקבל מחברת הביטוח ההעתק של הודעות או התראות שהייתי אמור לקבל לאחר הפסקת הביטוח במסגרת "ביטוח מושלם" והמעבר ל"ביטוח משלים",על אפשרות לפגיעה בזכויותי עקב אי תשלום , אך לא קיבלתי שום מיסמך המעיד על כך, לטענתם הם לא שמרו מיסמכים אלו ובנוסף הם לא חייבים להציג לי מסמכים אלו. האם חברת הביטוח חייבת לשמור את המיסמכים ולהציג אותם לפי דרישת המבוטח? תודה שמוליק

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    עו"ד אמיר שושני ,מנהל הפורום

    05:37, 20 באוגוסט 2013

    היי שמוליק,
    אני חושב שחברת הביטוח חייבת לשמור את ההודעות הללו, לא כי זו דרישת החוק, אלא כי אם אתה טוען שלא קיבלת הודעות, חברת הביטוח תצטרך להוכיח שהיא שלחה אותן. אם היא לא שמרה את ההודעות, היא לא תצליח להוכיח שהיא שלחה אותן, וידך תהיה על העליונה.
    לגבי הדרך הנכונה לפעול, אתה צריך לבחון האם מדובר באותה חברת ביטוח או לא. זה ישליך על השאלה איזו תביעה עליך להגיש, ונגד מי, על מנת לשמור על הזכויות שלך,

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.