הפניקס אובדן כושר עבודה - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • אודליה

    נשלח ע"יאודליה 14:00, 29 באוקטובר 2013

    שלום רב ב 12/05 חליתי ולאחר 3 חודשים של ימי מחלה הגשתי באמצעות סוכן הביטוח תביעה לאובדן כושר עבודה ותביעה לפנסיית נכות. ב 01/09 חברת הביטוח אישרה שהיא קיבלה את כל המסמכים וכי אין טופס נוסף שהיא זקוקה לו ממני. בסוף ספטמבר התקבל אישור ממחלקת פנסיית נכות כי תביעתי התקבלה. ושולם לי ב 01/10. ממחלקת אובדן כושר עבודה הם טענו כי לא קיבלו את התיק הרפואי שלי וכי כעת הם פונים למכבי לקבלו. היום, לאחר המון טרטור וטלפונים הם טוענים כי עדיין לא קיבלו את התיק הרפואי אך הם שולחים אותי לבדיקת רופא מטעמם שכן הפ רוצים לוודא שלא סבלתי מהמחלה הזו קודם להקמת הפוליסה (לאחר חודשיים וחצי מיום הגשת התביעה). אין לי התנגדות שרופא מטעמם יבדוק, אך לא היה נכון מצדם שזה היה לפני חודש, חודשיים ולא כעת? בנוסף על פי בדיקה עם מכבי טוענת מכבי כי הפניקס לא פנו כלל לקבלת תיק רפואי. שאלותי: כמה זמן יש לחברת הביטוח לאשר או לדחות את התביעה מהיום שהגשתי את כל המסמכים? מדוע יד ימין ויד שמאל לא משתפות פעולה? אם רופא מטעמם בדק את המסמכים והחליט (כאשר פרוטוקול הועדה בידיי) זה לא מספק אותם? מה עושים כשחברת הביטוח נוהגת בחוסר תום לב? אודה מאוד לתשובתך

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    18:24, 30 באוקטובר 2013

    שלום אודליה,
    אם תעייני בפוליסה שלך, תראי שכתוב שם שחברת הביטוח מתחייבת לשלם לך את תגמולי הביטוח תוך 30 יום מיום שהומצאו לה כל המסמכים. המפקח על הביטוח אוסר על חברת הביטוח לשנות את התשובה הראשונית שנתנה לך, ולכן אם הם כתבו לך שכל המסמכים בידיהם, הרי צריכים להתחיל לשלם לך ביום 1/10/13. בפועל, למרבה הצער, קורים מקרים רבים כמו שלך, שהם פתאום נזכרים לבדוק עוד ועוד, אבל לרוב זה לא נמשך עוד פרק זמן משמעותי, כי גם הם יודעים שברגע שתפני לייעוץ משפטי, תוגש נגדם תביעה והם ישלמו ריבית גבוהה על האיחור.
    אני במקומך הייתי פונה אליהם בכתב, כותב להם שמאחר שהם אישרו שיש להם את כל המסמכים, אזי הם חייבים לשלם לך את תגמולי הביטוח החל מיום 1/10/13. תוסיפי שאם הם רוצים לבדוק הלאה, הם יכולים לבדוק כאוות נפשם, אבל צייני גם שלפי בדיקה שערכת במכבי, הם מעולם לא פנו אליה. תגידי להם שאם לא תקבלי את הכסף תוך פרק זמן קצר, תגישי נגדם תביעה.
    בהצלחה.

    תגובה
  • 17:51, 1 בנובמבר 2013

    תודה רבה
    עזרת לי מאוד!

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.