אובדן כושר עבודה שאלה שנייה - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • אודליה

    נשלח ע"יאודליה 10:31, 3 בנובמבר 2013

    שלום רב אני מבוטחת בפניקס לפני 3 חודשים הגשתי תביעה לאובדן כושר עבודה ותביעת פנסיית נכות. מחלקת פנסייה אישרה את תביעתי וקבעה לי 75% מהשכר. כשפניתי לשירות הלקוחות של הפניקס הם אמרו שבנוסף לכך בוטחתי בביטוח בריאות שקובע לי פיצוי בסכום חודשי של 2986 ש"ח אם יקבע לי אובדן כושר עבודה. במשך 3 חודשים התנהלתי מולם עד שאישרו את תביעתי לאובדן כושר עבודה פתאום הגיעה לה שיחת טלפון מסוכנת הביטוח שלי שאמרה שלא ניתן לקבל יותר מ 75% מהשכר וזאת למרות הדוחות שמציינים את הסכום הכולל שעלי לקבל (75% + 2986 ש"ח ) כששאלתי למה כתוב בדוח ולמה נציגי 2 החברות (הפניקס וסוכן הביטוח) אומרים את מה שכתוב בדוח היא אמרה שהדוח טועה, הנציגים טועים ושאני צריכה לשמוח שבכלל אושר לי. מה קורה במצב כזה שהדוחות של חברת הביטוח והדוחות של סוכני הביטוח אומרים א ואז הם מבקשים להתעלם מזה. בשיחה מוקלטת עם נציגה בכירה היא אמרה שביטחו אותי בכיסוי מיוחד שאקבל יותר במקרה של אובדן כושר עבודה. מה עלי לעשות? המון תודה ויום נעים

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    19:10, 4 בנובמבר 2013

    שלום אודליה
    התשובה, שוב , נמאת בפוליסה. כפי שאת מתארת את זה, נשמע לי כאילו הסוכנת שלך טועה. בכל מקרה, לא היא קובעת אלא את צריכה לראות מה משולם לך ואם לא תקבלי את מה שאת חושבת שמגיע לך, אז תבדקי את הפוליסה ותראי מה באמת מגיע לך. ביטוח אבדן כושר עבודה אכן מכסה עד 75% מההשכרות בפועל, אולם את מתארת לכאורה ביטוח נוסף, אחר, ולכן נראה לי, ואני לא כיול להיות בטוח בלי לראות את הפוליסה בפועל, שמגיע לך הסכום של שתי הפוליסות גם יחד.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.