דרישה להתקנת אזעקה - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • ר.

    נשלח ע"יר. 16:40, 25 בדצמבר 2013

    לאחרונה רכשתי פוליסת ביטוח שלא באמצעות סוכן (לצערי, אגב). החברה המבטחת שלחה סוקר והתכולה, הוערכה בכ-580 אלף ש"ח. למותר לציין כי כי פחות מ-10% מתכולה זו יכולה להיחשב כמועדת לגניבה. בנוסף, ההערכה הנוכחית גבוהה ב-40%(!!) מתוצאות סקר קודם (2011). אבהיר כי סך התכולה בדירה לא השתנה ומסיבות שונות - אף פחת. מדובר על דירה בבניין דירות, לא קומה עליונה ולא בקומות הקרקע. כמו בכל הבניינים באזור - גם דירה זו אינה כוללת סורגים. *** השאלות: מאיזה סכום שווי תכולה יכולה חברת הביטוח לחייב התקנת אזעקה? האם יש רגולציה כלשהי בנושא? *** האם ייתכן מצב בו ערכי התכולה הנסקרים גבוהים יותר, לכאורה, מאשר הם בפועל? *** האם ישנה ערכאה כלשהי אליה ניתן לפנות במקרים כגון אלה? תודה רבה!

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:28, 26 בדצמבר 2013

    שלום ר.
    אני לא מכיר רגולציה בנושא. יחד עם זאת, אתה יכול לדבר עם הסוקר וגם עם חברת הביטוח ולטעון שהרכוש שווה פחות . אתה צריך להראות פרטנית מה שווה פחות מההערכה. במקרים כאלה חברת הביטוח תיאות כנראה לבטח אותך על הערכים שתצהיר, אבל עליך להיות ער לכך שאם יקרה מקרה ביטוח אתה תפוצה בפחות בגלל מה שנקרא "ביטוח חסר" אתה יכול במקביל גם להחליט ולהודיע להם שפריטים אלו ואחרים אינם מבוטחים אבל אז, שוב, אם יקרה מקרה ביטוח אתה לא תקבל פיצוי על הפריטים הללו. זכור שביטוח מכסה לא רק גניבה אלא גם שריפה, שיטפון וכו'.

    תגובה
  • 08:56, 26 בדצמבר 2013

    תודה רבה על התשובה!

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.