נזקי צנרת מים - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • טל

    נשלח ע"יטל 20:23, 25 בדצמבר 2013

    אני גר בבית משותף ומזה כשנה הנני סובל מנזילה ומרטיבות מהתקרה בחדר האמבטיה של חדר הורים ובחדר ארונות הסמוך. קיימים כתמי רטיבות די גדולים ומכוערים בשני החדרים, בחדר הארונות קיים טפטוף מפעם לפעם דרך נקודת החשמל המשמשת לתאורת החדר. הנזילה איננה רציפה. יכולים להיות הפסקות של שבועות בין טפטוף לטפטוף. נעשו מספר ניסיונות מצידי לפנות לדירה מעל בטענה כי הרטיבות נגרמת על ידם, בעל הדירה ניסה מספר פעמים לאתר את הנזילה אצלו בדירה, לטענתו חיזק איטומים, פתח מרצפת המכסה את האמבטיה אצלו על מנת לגשת אל נקודת יציאה המים, לטענתו החליף סיפון שנזל. בפועל הנזילה ממשיכה ולא נפסקה. לאחרונה לאחר טפטוף נוסף אצלי בדירה פניתי לבעל הדירה וזה הבטיח להפעיל את הביטוח שלו כיוון שלא מצליח לאתר. למחרת הגיע אינסלטור מטעם הביטוח ולאחר בדיקה קצרה (ולטעמי שטחית) קבע כי הנזילה מקו ביוב ראשי העובר אצלנו בתוך הדירות ולכן עלי לפני לוועד הבית לצורך התיקון. מבחינת בעל הדירה מעל עשה את שלו ויש לו אסמכתא כי הקו הראשי הוא גורם הנזילה. פניתי לוועד וזה אמר לי כי עלי לקחת מישהו מומחה לאיתור הנזילה ואם זה אכן יגלה כי הנזילה מקורה בקו הראשי יחזירו לי את כספי הבדיקה וכמובן יתקנו הנזק. אם יאתר המומחה כי הנזילה מקורה בקומה מעלי הוועד אינו צד לעניין. שאלותי הם: 1. האם אני יכול לערב את הביטוח שלי ולתבוע אותם על הנזק ועל התיקון והאיתור במטרה שהם יתבעו לאחר מכן את הביטוח של בעל הדירה? 2. האם כדאי לי לקבל ייעוץ משפטי ע"י עו"ד המתמחה בתחום בטרם אזמין מומחה לאיתור הנזילה? 3. האם יש למישהו המלצה למומחה באיתור נזילות ללא הריסה, מישהו שחוות דעתו גם מקובלת בבית המשפט ועל חברות הביטוח? אודה לתשובות ותודה מראש. טל.

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:43, 26 בדצמבר 2013

    טל שלום,
    אם הנזק אצלך בבית הוא תוצאה של נזילה, ולא שחוב מה מקורה, הדבר הטוב ביותר שתוכל לעשות הוא לפנות לביטוח שלך. שהם ישברו את הראש... רק קח בחשבון שאם הבעיה של הנזילה אצלך אינה פיצוץ בצינור מים אלא בעית אוטם בבנייןן שלכם, הרי הביטוח לא מכסה את זה.

    תגובה
  • 15:54, 14 בינואר 2014

    שלום,
    אתה יכול לפנות גם לביטוח שלך ותמורת 50-60 ש"ח ישלחו אינסטלטור שיבדוק. אם שניים אומרים צנרת הבניין אז יש לפנות לוועד ולטפל מיידית.
    בהצלחה

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.