פלסויקה של מוצרי חשמל - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • חנן ס

    נשלח ע"יחנן ס 15:51, 5 בפברואר 2014

    בפוליסות ביטוח לבית יש גם כתב שירות למוצרי חשמל בבית, ובו ישנה הצהרה שפלסטיקה אינה תחת האחריות. תחושתי שחברות הביטוח מנצלות סעיף זה ומחריגות החלפת חלפים רבים גם אם הנזק שלהם הוא בלאי רגיל. לדעתי ההחרגה המקורית נולדה בגלל שחלקי פלסטיק שבירים, ובצדק כאשר השימוש אינו תקין והם נשברים, המבטח לא צריך לשאת במחיר החלק. מאידך, כיום נעשה שימוש ציני בכלל זה. הפלסטיק בשימוש נרחב ויש הרבה כאלה (דוגמא - חלקים פנימיים במזגן, במדיח - כאלה שלא ללא מגע עם המשתמש) שלא בצדק ובשונה מכוונה המקורית בנושא. מה דעתך? הערה - אני בויכוח בנושא עם מבטח סביב סרוב להחליף חלק ואני שוקל מסלול של תביעה יצוגית

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:35, 6 בפברואר 2014

    שלום חנן,
    הבעיה העיקרית, לדעתי, שיש לך עם התזה שלך היא שפוליסת הביטוח היא וולונטרית. לא מדובר על אחריות שצריך לתת לך היצרן, אלא על חוזה שאתה עושה מול מבטח. המבטח אומר שהוא לא מוכן לבטח את כל צד ימין של המכשיר, מותר לו ? כנראה שכן, כי זו מהות חופש החוזים. כמובן, שאם המבטח היה אמור לבטח לך את כל מוצר, עמדתך היתה אחרת.
    לכן, אני אומר בזהירות שאני לא לגמרי בטוח מה סיכויי תביעה ייצוגית שכזו.
    אגב, כפי שהבנת, עמדתי שונה לחלוטין לגבי אחריות היצרן, שצריך על פי חוק לתת לך לתקופה שנקבעה שם.
    בהצלחה.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.