הורדת כספים חד צדדית ע"י חברת הביטוח - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • אורית

    נשלח ע"יאורית 17:20, 3 במרץ 2014

    ביקשתי לרכוש ביטוח מקיף לרכבי, אך אין לי טופס היעדר תביעות בשלוש השנים האחרונות כי לא היה לי רכב ו/או לא היה לי ביטוח מקיף או צד ג'. הפקידה הודיעה לי שתברר אם יש צורך בתשלום נוסף, ולפני שהספיקה לחזור אליי, חברת הביטוח הורידה לי במכה אחת 1700 ש"ח באמצעות כרטיס האשראי שלי. האם הדבר חוקי? במידה ולא, אשמח לקבל אסמכתא כלשהי. במידה וכן, האם ניתן לעשות משהו בנדון? האם יש טעם להגיש תלונה למפקח על הביטוח או שיש להם הרשאה ב"אותיות הקטנות" לבצע פעולה כזו? תודה

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:16, 4 במרץ 2014

    שלום אורית, התשובה לשאלתך תלויה בפרטים הקטנים של מה שאירע בשיחה בינך לבין חברת הביטוח. באופן עקרוני, חברת הביטוח לא אמורה לגבות ממך את מה שהיא לא סיכמה איתך. אם הפקידה ידעה מראש שלא היה לך רכב קודם, ונתנה לך הצעת מחיר על סמך הנתון הזה, והנתון לא השתנה - אסור להם לקחת ממך עוד כסף. מצד שני, אם היא אמרה לך שהם יבדקו האם היה לך רכב אחר, וכי אם יתברר שהיה לך רכב אחר הם יבדקו האם היו לך תביעות ביטוח, ואם יהתברר שהיו לך תביעות ביטוח המחיר יהיה גבוה ב-1700 ש"ח, אז מצבך פחות טוב.
    אם האירוע קרה בחודש האחרון, אני הייתי פונה לחברת האשראי ומבטל את החיוב, כיון שמדובר בחיוב במסמך חסר. חברת האשראי חייבת לזכות אותך. אחרי שזה יקרה חברת הביטוח תצטרך לפנות אליך על מנת לברר למה לא הסכמת שיורידו לך כסף מהחשבון חד צדדית. בלי קשר, מכיון שמדובר כאמור במסמך חסר, אם יש לך הצעה טובה יותר משלהם, תודיעי להם על ביטול העיסקה ולכי לחברה אחרת.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.