ביטוח דיקלה - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • אילנה

    נשלח ע"יאילנה 17:21, 16 במרץ 2014

    שלום, אני נמצאת בחברת ביטוח דיקלה מעל 10 שנים ויום אחד התקשר נציג לבעלי וללא אישורי החליט לצרף אותו לביטוח ללא ידיעתי, רק לאחר כמה חודשים שמתי לב שהם החלו לחייב אותי בחשבון הבנק שלי גם על הביטוח שלי וגם על שלו. כבר חודשיים שאני מתקשרת אליהם שיחזירו לי את כספי ויפסיקו לחייב אותי על הביטוח של בעלי, אך כל פעם שאני מתקשרת, הם אומרים שיסודר, או שיתקשרו למחרת ולא מתקשרים וממשיכים לחייב אותי כל חודש, מה עליי לעשות? נ.ב פניתי לבנק כדי לבטל את ההוראת קבע והם מסרו לי שאי אפשר לבטל רק את הביטוח של בעלי, ואני אינני רוצה לבטל את הביטוח שלי כי שילמתי אותו כבר 10 שנים. תודה מראש.

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    21:14, 16 במרץ 2014

    שלום אילנה,
    אין מה לומר, כל יום אנחנו שומעים על חוצפה חדשה מבית היוצר של חברות הביטוח. הבעיה, כמו הרבה פעמים, היא שמדובר בסכומים קטנים, אבל מעצבנים.
    את צריכה לשלוח להם מכתב רשום, לציין שאת מבטלת את הוראת הקבע, בגלל שימוש לרעה שהם עשו בהוראת הקבע שלך, להודיע להם שאין בכוונתך לבטל את הביטוח, אלא עליהם לשלוח אליך מידי חודש את החשבון עבור הפרמייה שלך, וכי את תשלמי את הפרמייה מידי חודש, עד שהם יחדלו מנוהג מגונה זה, שלהם, לגבות דרך הוראת הקבע תשלומים שלא אישרת להם לגבות.
    לחלופין את יכולה לתבוע אותם בבית המשפט לתביעות קטנות, בלי לבטל את הוראת הקבע.
    אל תדאגי. הם לא יכולים לבטל את הביטוח על כך מהר. הם צריכים לשלוח לך אתראה, לאפשר לך לשלם ורק אח"כ הם יכולים לבטל, אז מזה אין לך מה לדאוג.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.