האם חובת המעביד לבטח - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • נפתלי

    נשלח ע"ינפתלי 12:32, 12 באפריל 2014

    שלום.. אני עובד במקום ממשלתי שבו המעביד ביטח את עצמו בביטוח חבות מעבידים . מאחר ואני נשלח במסגרת עבודתי לחו"ל למקומות מסוכנים מבחינת פגיעה בתאונה ומבחינת סיכון חיים ביחס לעובד שאינו יוצא מהמפעל ולכן ביקשתי מהמעביד שיבטח אותי בביטוח מיוחד נוסף בנושא עבודות מסוכנות ביטוח חיים . המעביד סירב בטענה שהוא מבוטח בביטוח חבות מעביד ואינו חייב לבצע ביטוח מיוחד עבור אנשים כמוני . עוד טען המעביד כי באם אני רוצה עלי לבטח את עצמי מכספי . לגבי תאונות עבודה טוען המעביד שאני מבוטח בביטוח לאומי וזה מספיק . מבחינת ביטוח תאונות טוען המעביד שאני מבוטח בביטוח חבות מעבידים ואם יקרה לי משהו בחו"ל יהיה על אשתי לתבוע את המפעל במסגרת ביטוח חבות מעבידים .ובמקרה כזה משפחתי לא תקבל פיצוי מידי אלא תצטרך לנהל מאבק משפטי . ביטוח חבות מעבידים הוא לתאונות עבודה בלבד , האם ביטוח זה תופס כשהמעביד שולח אותי לעבוד בחו"ל ? האם ביטוח זה מכסה גם ביטוח חיים במקרה וקורה לי משהו בחו"ל ? מפחיד אותי מצב שבו אני שותה קופה בבית קפה בחו"ל באזור המסוכן (לא במהלך העבודה , בערב) ופוגעים בי , הרי זה לא תאונת עבודה ואז מה קורה ? מה דעתך , האם המעביד צודק ? או שעליו חלה חובה לבטח אותי בביטוח מיוחד נוסף לביטוח לאומי וחבות מעבידים , אם החוק לא מחייב את המעביד לבטח אותי בביטוח נוסף אז מה ההבדל ביני לבין עובד שלא יוצא מהמפעל במסגרת עבודתו (אין הבדל אני מסכן את חיי ושלום משפחתי והעובד האחר לא ) . תודה :

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    20:05, 12 באפריל 2014

    המעביד שלך צודק. הוא לא חייב לבטח את עצמו ואותך.
    אגב, אם לא ידעת, גם ביטוח חבות המעבידים יחייב אותך לתבוע ולהוכיח אחריותו במקרה שיקרה לך אסון.
    המעביד חייב לספק לך סביבת עבודה בטוחה ואם הוא לא עושה כן, ותוכל להוכיח שבגלל שהוא לא עשה כן קרה לך נזק, יהא עליו לפצות אותך. הביטוח שהוא עושה (חבות מעבידים) נועד לכסות אותו. לא אותך.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.