תאונה - ניתוח פלסטי - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • תמר

    נשלח ע"יתמר 16:26, 4 ביולי 2014

    שלום. לפני מספר חודשים הייתי מעורבת בתאונת דרכים בה הנהג באוטו שהייתי בו נכנס בעץ. כתוצאה מהתאונה היה לי שבר באף. הרופא במיון סידר לי את השבר ואמר שיכול להיות שהאף לא יחזור לצורתו המקורית אבל צריך לחכות מספר חודשים ולראות. עברו מספר חודשים ועל האף שלי ישנה בליטה כלפי מעלה ועוד אחת הצידה. כדי להחזיר את האף לקדמותו צריך לעבור ניתוח פלסטי. רציתי לשאול: א. האם הניתוח הפלסטי אמור להיות מכוסה ע"י הביטוח? ב. אם כן, איך אני צריך לפעול בנושא? קודם לעשות את הניתוח ואח"כ להודיע לחברת הביטוח או קודם להודיע להם וכו'.. ג. אם הייתי בהריון בזמן התאונה, האם גובה הפיצוי אמור לגדול? תודה רבה!

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:44, 7 ביולי 2014

    שלום תמר,
    אם האף שלך לא שב לקדמותו וצריך לתקן אותו, ואם זה קרה בתאונה, אז חברת הביטוח צריכה לכסות את ההוצאה.
    אני הייתי פונה למנתח שבחרתי, על מנת שיבצע את זה. קחי בחשבון שהם יכולים לטעון שיכולת לעשות את התיקון בעלות מופחתת, אם אכן קיימת אפשרות כזו (למשל, אם קופת חולים מכסה את הניתוח לפחות באופן חלקי, או אם יש להם הסדרים עם אותו מנתח), ואז יהיה לך ויכוח איתם בנוגע להחזר. אחרי שהייתי בוחר אותו, הייתי פונה אליהם ואומר להנם שבכוונתי לבצע את הניתוח אצל רופא מסויים, ומבקש מהם התחייבות לתשלום עבור אותו רופא מנתח. אם הם לא היו מגיבים, הייתי מבצע את הניתוח בכל מקרה ואז תובע אותם על ההוצאה.
    לגבי הריון - הוא כשלעצמו לא משנה, אבל אם יש סיכון כלשהו לעובר או אם בגלל ההריון היית צריכה יותר ופולים או יותר מנוחה, אז הפיצוי צריך לגדול.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.