פוליסה שנעשתה ללא הסכמה - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • נעמי

    נשלח ע"ינעמי 22:40, 16 באוגוסט 2014

    בדוחות של סוף השנה גיליתי להפתעתי שביוני שנה שעברה נעשו עבורי שתי פוליסות של ביטוח תאונות אישיות כולל אבחון מהיר של מחלות. מיד יצרתי קשר עם הסוכן (יש לי אצלו פוליסות חיים ומשכנתא) ואמרתי לו שמעולם לא ביקשתי שיעשו עבורי את הפוליסות האלו. לא רק זאת, גם כשהתקשרו אלי כל מיני אנשי מכירות תמיד דחיתי אותם. בנוסף, הוא עשה עבורי 2 פוליסות זהות וחוייבתי עבור שתיהן. נכון לעכשיו, הוא ביטל את שתי הפוליסות. חברת הביטוח החזירה לי כסף רק עבור אחת, היא טוענת שעבור הזמן שהייתי מבוטחת היא לא יכולה להחזיר. ביקשתי שיביא לי הקלטה או הוכחה שעשיתי את הביטוח אך הוא לא השיג. בנוסף, בתקופה ההיא בדיוק גילו אצלי סרטן, אם הייתי יודעת שיש לי פוליסה של אבחון מהיר הייתי משתמשת בה, אך מעולם לא ידעתי עליה. מה אני יכולה לעשות כדי לקבל את כספי חזרה?

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:08, 17 באוגוסט 2014

    את יכולה לתבוע אותם ולדרוש מהם להחזיר לך את הכסף של הפרמיות שהם גבו. את יכולה לתבוע אותם ולדרוש מהם את דמי הביטוח בגין גילוי מחלה קשה. הכיוון שלך נכון. הדרך - ככל הנראה לא תצליח לך בלי תביעה.

    תגובה
  • 16:24, 19 באוגוסט 2014

    האם לתבוע את חברת הביטוח או את הסוכן? לכאורה הסוכן הוא זה שעשה את הביטוח ללא רצוני.

    תגובה
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    18:31, 19 באוגוסט 2014

    את שניהם. אבל אני מציע לך לקבל ייעוץ פרטני ולא דרך הפורום . צריך להיזהר עם התביעה הזו במידה שחלית

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.