ביטוח דירה ערכי כינון - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • רביב

    נשלח ע"ירביב 14:13, 29 באוגוסט 2014

    דו״ח שמאי לאחר פריצה מציג רשימת פריטים ולידם ערכי שיפוי וכינון. למיטב הבנתי ערכי כינון משמעם, בכמה מעריך השמאי היום את הפריטים במידה ואקנה חדש. האם זה נותן לי יד חופשית לקנות איזה חברה/דגם שאני רוצה של הפריט כל עוד אני עומד בערכי הכינון ? ובמידה וגנבו לי מספר פריטים מאותה קטגוריה (למשל, 2 מערכות סטריאו ב-1000ש״ח ו-2000 ש״ח), האם אני יכול לקנות 2 פריטים במחירים אחרים (1500,1500), או לקנות מערכת אחת במחיר הכולל(3000), או אולי 3 מערכות במחיר הכולל (1000,1000,1000)? היכן עובר הגבול ? ציטוט מהפוליסה: ״תשלום פיצוי בערכי כינון מותנה בהקמה מחדש בידי המבוטח וזאת ללא שינויים באיכות ובסוג הרכוש בהשוואה לרכוש שאבד״.

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    19:48, 30 באוגוסט 2014

    עקרונית - הם יכולים להתקטנן איתך ולהגיד לך שעליך לרכוש שני אביזרים במחיר שנקובים בפוליסה. האם הם יעשו את זה - אני לא יודע. זה תלוי בעיקר בסוכן שלך. לסוכן הביטוח יש הרבה כח במקרים שכאלה

    תגובה
  • 17:24, 31 באוגוסט 2014

    תודה רבה

    ונשארתי עם השאלה הראשונה,
    ציטוט מהפוליסה: ״תשלום פיצוי בערכי כינון מותנה בהקמה מחדש בידי המבוטח וזאת ללא שינויים באיכות ובסוג הרכוש בהשוואה לרכוש שאבד״.
    האם זה נותן לי יד חופשית לקנות איזה חברה/דגם שאני רוצה של הפריט כל עוד אני עומד בערכי הכינון ?
    נראה לי שהשאלה היא בעצם מה הכוונה ״איכות וסוג״.
    איכות - האם לא בשביל זה העריך השמאי את ערך הכינון ובעצם מרגע זה אני חופשי לקנות בגבולות הערך ?
    סוג - מערכות שמע ? מערכות סטריאו ? מערכות סטריאו עם יכולות מסויימות ? חברה מסויימת או אולי דגם ספציפי ?

    אמורה להיות הבנה משפטית של המונחים הללו, אם לא בחקיקה לפחות בפסיקה.

    תודה
    רביב

    תגובה
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:14, 1 בספטמבר 2014

    רביב שלום,
    מטרת הביטוח היא להחזיר את מצבך לקדמותו. לכן, אם אתה קונה משהו אחר חברת הביטוח יכולה לטעון שאין בכך החזרת המצב לקדמותו. יכולים - אבל לא תמיד עושים את זה. במצבים האלה, כבר כתבתי, יש לסוכן הרבה כח. דבר איתו. ייתכן שהוא יוכל להסדיר לך את מה שאתה מבקש.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.