מה עושים? - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • נורמה

    נשלח ע"ינורמה 00:03, 20 באוקטובר 2014

    חברת תאגיד המים הופיע בלי כל הודעה והחליפה שעוני מד מים בכל הדירות. מיד לאחר ההחלפה החל פיצוץ בצנרת של אחת הדירות. בעלי הדירה לא היו בבית. מגובר בצנרת די חדשה. למעשה הבנו שהלחץ אוויר בגלל החלפה של השעוני מים גרמה ללחץ חזק ולפיצוץ. החברה טוענת עי נציגה שאין קשר בין הדברים. לנו ברור שיש קשר וזה דבר די מוכר. השאלות האם מותר להם לבצע פעולה כזו ללא הודעה מראש שתאפשר לבעלי דירה להתארגן מכל סיבה שהיא לצורך צ בצוע הגנה על רכושו הגנה מכל סוג שנדרש כולל המצאות בבית פתיחת ברזים למניעת לחץ בצנרת הביתית. שנית מה ניתן לעשות מול הטענה של קשר מקרי? למרות שברור שזה עקב ההחלפה. ולחץ האוויר בצנרת.

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:36, 20 באוקטובר 2014

    האם מותר להם? אני לא בטוח, אבל אני חושב שכן. אם את טואענים שאירע לכם נזק בגללם, עליכם להביא חוות דעת מומחה ולתובע אותם.

    תגובה
  • 07:18, 20 באוקטובר 2014

    השאלה אם חוןת דעת מומחה במצב כזה שעולה יותר מהתיקון כאשר הנזק הוא באופן מסוים עקיף ויתכן ויוצג עחולשה טבעית דל צנרת לשינויים התישנות וכו תתפוס? מה גם שזה בעצם מה שהם טוענים ! מצד שני עובדה שהכל היה תקין ומיד עקב שינויי לחצים בצנרת זה התפוצץ! השאלה המרכזית היא אם אי מתן הוגעה מראש להתארגנות פתיחת ברזים בעת ההחלפה ולאחריה מיד! ולאפשר בהודעה מראש נוכחות והתארגנות של כל דייר לפי המכשור והצנרת לו היא בגדר רשלנות ומפיקה לעניין בלי חות דעת מוחה! וסנית כמובן עלות הנזק זה בערך כמה אלפי שקלי כי צריך להחליף צנרת קיימת! שאלה נוספת היא אם דבר כזה מכוסה בבטוח דירה מבנה ותכולה? אם או בלי בטוח צנרת? בשתתפות עצמית או שצנרת דו לא כחולה? תודה

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.