ביטוח נושא משרה - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • איציק טולדו

    נשלח ע"יאיציק טולדו 01:24, 21 באוקטובר 2014

    שלום רב שמי איציק טולדו הנני מהנדס המשמש כמנהל הנדסה בחברה ציבורית המוסד בו אני עובד תופס את נושא הבטיחות כערך עליון משקיע ופועל אקטיבי בשיפור בבטיחות העובדים בהדרכות ביעוץ חיצוני מתאם מומחים וכו' במסגרת תפקידי כמנהל הנדסה אנו מבצעים הדרכות קביעת נהלי בטיחות מול העובדים לאחרונה נחשפתי להרצאה מתאם עו"ד לגבי אחריות משפטית של מנהל ושם עלה חשש שחלק מהפרוצדורות שקבענו במסגרת העבודה יכול להיות ואינן תקינות ע"פ שעברו הסתכלות ובחינה של גורם בלתי תלוי בנושא בטיחות. עוד עלה מההדרכה שאני כמנהל חשוף לתביעות אישיות והליכים פליליים בישיבת הנהלה בקשתי תשובה מהמנכ"ל האם אני מכוסה משפטית, המנכ"ל אמר שיש לבדוק את הנושא לגבי המנהלים בחברה אך הוא עצמו מבוטח בביטוח נושא משרה ובכל מקרה אם קורה משהו האחריות עליו. מאז עדיין לא קבלתי תשובה לשאלתי והטון משתנה ש"חתמת עד כל תמשיך לחתום" מה עליי לעשות? האם המעביד מחוייב לבטח בביטוח נושא משרה?? תודה איציק

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    04:14, 21 באוקטובר 2014

    מעביד אינו חייב לבטח עובד בביטוח אחריות לנושאי משרה. ביטוח אחריות לנושאי משרה אינו ביטוח לכל עובד, אלא למי שמוגדרים כנושאי משרה בחברות, מנכ"ל, דירקטור וכו'. אני לא יודע האם אתה נכלל בהגדרה זו. בכל מקרה, תביעה נזיקית ניתן להגיש נגד כל עובד בחברה אם המעשה שהוא עשה מהווה בעצמו עוולה נזייקית. בפועל, בדרך כלל לא תובעים אישית כל עובד אלא את החברה עצמה שיש לה ביטוח והיא "כיס עמוק", כלומר - יש לה כסף לשלם. העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לך היא לחשוב, חלפני שאתה נותן אישור, האם היית נותן אישור באותו מצב, אם לא היית עובד של חברה, אלא היה מדובר באחריות אישית שלך, למלא אחר כל נהלי העבודה שחלים עליך ולוודא שלחברה יש ביטוח מספיק גבוה כך שאם מישהו נפגע לנפגע יהיה לאן לפנות ולקבל כסף. אם לנפגע יש לאן לפנות הוא לא מחפש את העובדים באופן אישי.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.