מות מוטב לפני עמית - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • שרון

    נשלח ע"ישרון 12:32, 23 בנובמבר 2014

    בוקר טוב , אנסה שוב המוטב והעמית רווקים. בפוליסה נירשמנו עי׳ העמית חמישה מוטבים . העמית לא שינה מוטבים , ולא השאיר אחריו צוואה . מוטב אחד מהחמישה נפטר ליפני עשר שנים ( והשאיר אחריו צוואה ובא הוריש את כספי ביטוח החיים שלו לאח שגם הוא רשום כמוטב מיתוך החמישה . כפי שציינתי חב׳ הביטוח העבירה את כספי הביטוח למיקרה מוות לארבעת המוטבים . אך את כספי המוטב שנפטר ליפני עשר שנים העבירה לאח שרשום בצוואה שיקבל את כספי הביטוח שלו וברור שהוא היתכוון לכספים שצבורים לא בפוליסה שלו . ואים כך אשאל שוב ובהיסתמך על תקנון חב׳ הביטוח נפטר מוטב לפני העמית, ולא ניתנה הוראת העמית בעת היותו בחיים מה יעשה בחלקו של המוטב ,יחשב הדבר כאילו מעולם לא ניתנה הוראת מוטבים לטובת המוטב שנפטר והח׳ תשלם את הסכומים העומדים לזכותו של הנהנה שנפטר לנהנים הנותרים בהתאם לחלקם היחסי בכלל הסכומים . וסעיף 147 לחוק הירושה , שעינינו תשלומים עפ׳ ביטוח , וסעיף 36 לחוק החוזים (חלק כללי) שעינינו ביטול זכאות של מוטב . האים הייתה אמורה חב׳ הביטוח לחלק את החלק של המוטב החמישי בחלקים שווים בין ארבעת המוטבים .

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:09, 24 בנובמבר 2014

    תקנון הביטוח מורה על חלוקה במקרה שהמנוח לא השאיר הוראה בעודו בחיים. אם הוא השאיר הוראה בצוואה, אזי זוהי הוראה שהוא נתן בעודו בחיים. לכן, אם מת המוטב, כלומר - ההוראה לגביו בטלה, ויש הוראה בצוואה שלא צריכה לגבור על מוטב, כי אין מוטב, אזי ההוראה של הצוואה נכנסת לתוקף. אבל, אם לא השאיר צוואה, אזי החלוקה היתה צריכה להיות בחלקים שווים לארבעה.
    אבל הרי השאלה לא נשאלת סתם, נכון? ולכן, אני ממליץ, במקום להציג את השאלה בפורום, ללכת לעורך דין, עם המסמכים, על מנת שיבדוק את האותיות הקטנות, וייתן לך תשובה שנמסמכת לא רק על "תיאור המקרה" שאולי מדוייק לחלוטין ואולי מדוייק פחות, וגם ייתן עצה איך להתגבר על התקלה, אם יש פה תקלה, ובעיקר - מה עלות ההתגברות על התקלה, לעומת עלות התקלה עצמה.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.