הרכב נתקע חצי שעה אחרי העברת בעלות - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • סבינה ניסימוב

    נשלח ע"יסבינה ניסימוב 22:00, 10 במרץ 2015

    שלום רב, ביום שישי האחרון רכשנו פיאט פנדה 2005 אחרי בדיקה בדינמומטר. חצי שעה אחרי תחילת הנסיעה הבת שלי נתקעה בצומת הומה ומסוכנת בשיא התנועה במרכז תל אביב. המוכרת אמרה שאין לה מושג מה קרה ושסיפרה לנו כל מה שהיא יודעת על הרכב. הרכב נגרר ועבר בדיקה במוסך מורשה של פיאט ונמסר לי שהקלאץ' גמור וכל תיבת ההילוכים. עלות התיקון כ-10,000 שח'!! עוד לפני הבדיקה הצעתי למוכרת להחליף חזרה בעלות ומאז היא לא מגיבה להודעות שלי. מה עלי לעשות? תודה רבה

    השב
  • 05:03, 11 במרץ 2015

    אם יש לך תוצאת בדיקה של דינמומטר שנעשה סמוך לקניה ולא כתטב שם כלום על קלאץ גמור. קחי חוות דעת בכתב מהמוסך שתיקן את הקלאץ מוסך מורשה עם חשבונית. ואת תוצאות הבדיקה של דינמומטר ותבקשי מבעלת הרכב הקודמת להעיד בבית משפט לתביעות קטנות. שיפצו אותך על שגיאה רשלנות בבדיקת הרכב לפני קניה.

    תגובה
  • 17:25, 11 במרץ 2015

    הבעיה היא שמהמוסך המורשה קבלתי הערכת תיקון 10,000!! ש״ח כאשר הקל אץ׳ זה חלק קטן
    והרוב הוא התיבה הרובוטית ״רובוט לתה״ל״..
    לא בטוח ששווה לי לתקן. אמרתי את זה לבוחן בדינמומטר והוא אמר שהקלאץ׳ הוא חלק מהמנגנון הרובוטי
    ואין אחריות. איך הוא שלח ככה את הרכב לכביש? לא בטוח גם שעשו נסיעת מבחן זה חובתם לצאת מהמכון
    ולנסוע על כביש?
    מה שחשוב לי לדעת איך יתכן שהמוכרת לא ידעה/ הרגישה משהו כשנהגה ברכב במצב כזה?
    מה שאני רוצה זה הפרת חוזה ( לא זוכרת את המונח המשפטי המדויק) פשוט להחזיר לה את הרכב.
    ההתלבטות שלי היא בין ללכת על משפט ולתבוע התרת חוזה מה שיכול לקחת חודשים גם בתביעות קטנות
    או לתקן ולתבוע עלויות תיקון.
    תודה רבה!

    תגובה
  • 15:56, 12 במרץ 2015

    ייתכן שהעומס של הבדיקה בדינמומטר (האצת המנוע לסיבובי מנוע גבוהים) גרם להופעת התקלה.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.