נזק ישיר או עקיף לציוד אלקטרוני בבית עקב שריפה בארון חשמל בבניין מגורים - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • שני

    נשלח ע"ישני 07:55, 14 במאי 2015

    אירעה שריפה בארון חשמל בבניין מגורים ,החשמל בבניין הופסק, כל תשתיות החשמל נפגעו, נכנס לבניין בשלב מסויים של השריפה מתח גבוהה מהספק של חברת חשמל או הקצר בארון החשמל בבניין גרם להשבתת מכשירי חשמל אלקטרוניים בדירתי ובדירות דיירים אחרים. שמאי הביטוח שהיה מודע לנסיבות ולנזק מבקש הוכחות לקשר בין השריפה לנזקים ולא אישר הנזקים במכשירי החשמל הבייתים. ערעטר לחברת הביטוח גם הוא לא נשא פרי כי טוענים שם שהנזק למכשירי החשמל הוא נזק עקיף מהשריפה ולא ישיר. לנו ברור כי השלכות שריפת ארון החשמל הם שגרמו לנזק במכשירי החשמל והוא נזק ישיר, עובדה ששהביטוח שהביטוח נשא בכל הוצאות הקמת תשתית חשמל חדשה בבניין עקב קריסת התשתית הישנה. אנא תשובתך האם נזק ישיר או עקיף? ברור לנו כי נזק עקיף למשל יכולים להיות מקרים של קילקול מוצרים במקרר עקב הפסקת זרימת החשמל לדירות וכו. נראה שחברת הביטוח מנסה להתחכם, סוכן הביטוח טען שהיתה התייעצות עם עורכי הדין של החברה. תודה

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    21:50, 16 במאי 2015

    התשובה לשאלה שלך נעוצה בתשובה לשאלה מה גרם למתח לעלות. הרי אם ארון החשמל נשרף, מתח לא עובר. אם הוא לא עובר, אין נזק. אני הייית מתייעץ עם מהנדס חשמל שיסביר לי למה מכשירי החשמל ניזוקו, ואחרי שהתשובה לשאלה הזו תינתן, אפשר יהיה לסווג את הנזק כנזק ישיר או עקיף.

    תגובה
  • 06:28, 17 במאי 2015

    תודה על התשובה
    מה שקרה בפועל, התחילה שריפה בארון החשמל ,נכנס לבניין חשמל במתח גבוה 360 וולט במקום 220 וולט כיוון שמתקן הבניין הושבת ולאחר מכן נפסק החשמל בבניין בכלל תוך גרימת קצרים בארון החשמל עד שריפת כל רכיביו ותשתיות החשמל בבניין, מהנדס החשמל של הבניין טוען שמפלי המתח בבניין, כניסת מתח גבוהה- מכת מתח והקצרים בארון החשמל גורמת בסבירות גבוהה לנזקים והשבתת מכשירי חשמל. טענת חברת הביטוח - זה שהמכשירים לא נשרפו כתוצאה מאש ישירה אומר שזה נזק עקיף של השריפה. מצד שני חבר הביטוח שילמה את שיקום כל תשתיות החשמל בבניין ובדירות - הוקמו מחדש ומודעת היטב לנזק שנגרם שם עקב השריפה.
    מקווה שעכשיו כל הנתונים ברורים,
    שוב תודה

    תגובה
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    21:46, 27 במאי 2015

    לי זה נראה כמו נזק ישיר.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.