ביטוח דירה ותכולתה - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • אביהו

    נשלח ע"יאביהו 13:04, 18 ביולי 2015

    שלום רב, בפרק 4 (ערך כינון) בפוליסה לביטוח דירה ותכולתה, סעיף ג׳ נכתב: ״תשלום פיצוי לפי ערך כינון בשל מקרה בטוח, מותנה בהקמה מחדש בידי המבוטח או החלפה של הרכוש שניזוק באופן מלא או חלקי (להלן: הרכוש שניזוק) וזאת ללא שינויים באיכות ובסוג הרכוש, בהשוואה לרכוש שניזוק באופן מלא או חלקי. לא הוקם מחדש, לא תוקן, או לא הוחלף הרכוש שנגרם לו נזק מלא או חלקי, יהיה הפיצוי בעבורו לפי ערך שיפוי. במקרה זה יחושב ביטוח חסר לפי ערך שיפוי״. שאלתי היא כזו: מאחר וסוכן הביטוח הביא לידיי את הדו״ח שערך וכתב השמאי שהעריך את הנזק אצלי בדירה (לצורך העניין, נזקי אש) בכל הקשור לתכולת הדירה, הבחנתי שיש קטוגריות. כגון: מוצרי חשמל, ריהוט וכיוצא בזה. לכל קטוגריה ישנם סעיפים עם תיאור פריטים מדויק. למשל: בקטוגריית ״מוצרי חשמל״ תמצא בן היתר את סעיף ״מיקרוגל תוצאת lg״. ובכל קטוגריה יש סכום סופי של עלות הפיצוי (כינון ושיפוי כמובן). האם אני יכול להגיש חשבוניות קניה לביטוח על פריטים (למשל) ששייכים למוצרי חשמל, אך אינם כתובים בדו״ח? כך למשל, האם אני יכול לקנות מדיח כלים ולהגיש חשבונית לביטוח שכן מדיח כלים הוא פריט השייך למוצרי חשמל אך מצד שני לא היה לי בדירה טרם קרות מקרה הביטוח? במילים אחרות, האם אני חייב לרכוש בדיוק את אותם מוצרים שהיו לי לפני אירוע השריפה על מנת לקבל החזר מלא (עלות הכינון) או שמספיק לקנות מוצר ממשפחת המוצרים בהם קיטלגו את תכולת הדירה שלי? אשמח מאוד לתשובה, טרם אעשה טעות שתעלה לי ביוקר. תודה רבה.

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    05:58, 19 ביולי 2015

    אם אתה רוצה לקבל ערך כינון אתה צריך לרכוש את אותו מוצר. אם לא תרכוש אותו אלא תרכוש מוצר אחר תקבל ערך שיפוי.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.