תביעת נזק לרכבי - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • מרדכי אלפיה

    נשלח ע"ימרדכי אלפיה 22:37, 30 ביולי 2015

    לפני מספר ימים נסעתי ברחוב צר דו-סטרי ( ללא סימון מסלולים ) . לאחר שהרחוב מתעקל לשמאל עצרתי מספר מטרים לאחר העיקול , בצמוד למדרכה השמאלית שמסומנת באדום-לבן . לפתע לאחר כ-10 שניות הגיח מהסיבוב שמאחרי רכב שנסע במהירות ופגע ברכבי מאחור הנהגת הפוגעת כמובן ניסתה להתקיף אותי ולומר ש : "נסעתי אחריך ברחוב הצר ובגלל שבלמת בפתאומיות בעיקול ברחוב הצר מאוד, קרתה התאונה וזו אשמתך" . לרכבה של הפוגעת לא נגרם כל נזק נראה לעין ולצערי לא יכולתי לצלם כי לא היתה ברשותי מצלמה. החלפנו פרטים והמשכנו בנסיעה. רכבי מבוטח בביטוח צד-ג ואהיה חייב לתבוע את הביטוח של הפוגעת ע"מ לכסות את הנזק. א. בתביעה כזו , סביר להניח שהחברה שלה תסרב לשלם לי , בטענה שהיא לא אשמה ותגרור אותי לבית-המשפט ולכאב ראש של סחבת ? או שסיכוי טוב מאוד שאקבל את הפיצוי מהם ? ב. ייתכן מצב שהפוגעת תטען שנגרם לרכבה נזק ( ותגיש דוח תיקונים ) ואז חברת הביטוח שלה תנסה להפחית מעלות הנזק שנגרם לי את העלות שנגרם לה , או שאם כבר היא משלמת לי , היא מחויבת לשלם לי את מלוא סכום התביעה שלי ואת הנזק שלה יתבעו אח"כ ממני בנפרד ? אם אתבע את הנהגת הפוגעת , האם לדעתכם אוכל לקבל את מלוא הסכום שאוציא לתיקון ? כי גם אם טענתה היתה נכונה , שבלמתי בפתאומיות , לפי החוק היא אשמה בגלל שלא שמרה מרחק מספיק ? מה הסיכוי שבית-המשפט יקבע שהיא לא אשמה ? \ יפחיתו לי סכום ניכר בגלל אשמה תורמת שעצרתי ברחוב צר בסמוך לאדום-לבן [ בפתאומיות] ? ואם יופחת , עד כמה יכולה להיות ההפחתה ?

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    16:00, 7 באוגוסט 2015

    כלל ברזל הוא ש"האחורי אשם". מאותם כללים שאמרת. הוא צריך לשמור מרחק.
    ייתכן שחברת הביטוח, אם תסיק שאתה היית קדמי, לא תלך לבית משפט אלא תשלם. קרה לי כמה פעמים. אם צריך ללכת לבית משפט - אל תיבהל. אם היית קדמי, זה תיק די בטוח.
    הם כמובן ינסו להפחית, ככה זה חברות ביטוח. תתעקש.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.