ביטוח מבנה - נזקי סופה - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • נילי

    נשלח ע"ינילי 14:56, 21 באוגוסט 2015

    שלום, הסיפור שלנו קצת ארוך ומסובך, ולכן אני מחפשת ייעוץ. קנינו דירה יד שנייה לפני שנתיים, עם פינוי ארוך. הדירה דירת גג עם מרפסת גדולה מעל חדרי השינה. לפני הקניה ביצענו בדק בית, שבמסגרתו נאמר לנו שיש חדירת מים משני קירות, ועלות התיקון תהיה 10,000 ש"ח. הדירה בוטחה בביטוח משכנתא של ביטוח ישיר. נכנסו לפני שנה במהלך חודש יולי, וקבלן שיפוצים ביצע שיפוץ בדירה בחודשים יולי-אוגוסט. במהלך השיפוץ, שהלך וגדל, התעקש הקבלן שיש בעיה באיטום של הגג (לא של הקירות), ושיכנע אותנו לבצע איטום מחדש. הסכמנו. הקבלן פירק את ריצוף המרפסת, הזמין איש איטום מטעמו שביצע איטום, ולאחר מכן הקבלן ריצף מחדש את המרפסת. כל הסיפור עלה לנו הון. בחודש נובמבר, בזמן הסופה, החלה חדירת מים מסיבית מהגג לדירה. היו ויכוחים עם הקבלן ועם איש האיטום שהתנערו מאחריות בטענות שונות, ולבסוף תבענו אותם בתביעות קטנות. הקבלן הגיע איתנו לפשרה, ושילם חצי מהסכום שתבענו. התביעה נגד איש האיטום עומדת. כל הזמן הזה, לא חשבנו לפנות לביטוח כי מדובר בחדירת מי גשם... וכתוב בפוליסה שחדירת מי גשם לא מבוטחת. פתאום מישהי אמרה לי השבוע שזה קרה גם לה, ובמקרה שלהם חברת הביטוח שילמה על איטום מחדש (אצלם אין ריצוף), כי חדירת המים קרתה בזמן סופה. עכשיו אנחנו לא בטוחים האם בכלל אפשר לפנות לביטוח, שכן כבר תבענו את הקבלן. האם נזקי סופה ואחריות הקבלן על האיטום מוציאים זה את זה? האם יש איזשהו יתרון בלחבור כעת לחברת הביטוח? האם כמו ברכב, מרגע שתובעים את הביטוח על נזקים למבנה, הפרמיה עולה? תודה על כל תשובה

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    19:25, 23 באוגוסט 2015

    חברת הביטוח לא מכסה אירועים כאלה, אלא אם בגלל הסופה נפל, נניח, עץ וקרע את האיטום. אם המקום היה מרוצף - כנראה שזה לא מה קרה. תביעה מול הביטוח בשעה הזו גם תחלישאת העמדה שלכם מול איש המקצוע שכנראה התרשל באיטום. עצתי לכן - עזבו את הביטוח.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.