פוגעת ברכב מבקשת לא לערב את הביטוח של רכב מושכר - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • עומר

    נשלח ע"יעומר 01:17, 20 באוקטובר 2015

    בהמשך לשאלתי הקודמת, אני רוצה בבקשה לברר עניין נוסף לגבי אותו רכב, שנפגע לאחרונה ע"י נהגת אחרת באירוע אחר (האירוע הקודם היה לפני כ 7 חודשים). לפני יומיים, ללא קשר למקרה הקודם, פגעה ברכב של קרובת משפחה צעירה ברכב מושכר, כאשר הצעירה הודתה בפגיעה, אך דרשה לא לערב את חברת ההשכרה, כי היא כבר היתה מעורבת בתאונה אחרת זמן קצר קודם עם רכב משוכר (שלא באשמתה לטענתה). להבנתי, הנזק יקר לתיקון ויכול להתכם ב 7000 ש"ח ומעלה, בהערכה גסה. לאור האירוע הקודם שתיארתי, השאלה אם העובדה שקרובת המשפחה תמתין מתוך התחשבות בבקשה של אותה בחורה, יכולה למנוע ממנה פיצוי מחברת הביטוח של חברת ההשכרה, במידה ואתה צעירה תחליט לא לשלם בסופו של דבר? לא ברור לי מה האינטרס שלה לא לרצות להפעיל את חברת הביטוח, כי מדובר בנזק לא קל (דלת + כנף אחורית) והעלות לה תהיה גבוהה מההשתתפות העצמית, אבל אולי היא חוששת שלא יסכימו להשכיר לה שוב רכב. שאלתי היא מה נכון מבחינתנה לעשות ולשמור על זכויותיה כדי לקבל פיצוי, מבלי לפגוע בפוגעת. האם יש מהלך נכון שיאפשר למצות ובלחון אם היא מוכנה לשלם את הפיצוי (דבר שייקח כשבועיים להערכתי), או האם עיכוב כזה יכול לפגוע בה?

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    04:03, 22 באוקטובר 2015

    היא צריכה להודיע לביטוח של השניה. ההחלטה האם לתבוע אותם או לא היא החלטה של הנהגת השניה, שיכולה להגיד להם "אני משלמת" אם היא תשלם התביעה תבוטל

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.