דרישת פיצוי נזק מתאונה לאחר 4 שנים - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • ערן

    נשלח ע"יערן 12:45, 5 בינואר 2016

    לפני ארבע שנים אשתי פגעה המנירות נמוכה במונית מאחור כאשר למונית נגרם נזק קטן מאוד ולמכונית של אישתי לא נגרם כלל נזק. אשתי סיפקה את כל הפרטים לנהג כולל מספר הנייד שלה ופרטי הביטוח המקיף והסיכום היה שהנהג יתקשר אליה. מאז לא שמענו ממנו ולא הודשה שום תביעה לביטוח. היום התקשרו ממשרד עו"ד בדרישה שנשלם 1000 ש"ח על הנזק או שהם יתבעו את אישתי. ביררנו עם סוככנת הביטוח והיא אישרה שלא הוגשה שום תביעה בנושא. כמו כן אני לא מאמין שהנזק שנגרם הוא אכן 1000 ש"ח. מה היא הדרך הנכונה לפעול ?

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    05:57, 10 בינואר 2016

    יש לכם כמה בעיות - האחת היא שעברו כבר ארבע שנים, ולכן קשה לשחזר מה היה, השנה היא שהנזק הוא מתחת לגבול ההשתתפות העצמית, והשלישית היא שכאשר יש תאונת קדימה-אחורה, הנטיה היא לראות את הנהג האחורי כאשם. חברת הביטוח שלכם לא תועיל לכם. אם הם יגישו תביעה, תוכלו לטעון שהם חיכו ארבע שנים כי לא היה להם נזק אמיתי. מצד שני, אם הם יראו קבלה וחוות דעת שמאי, יהיה לכם קשה להוכיח שלא קרה כלום. אני הייתי דורש מהם להראות לי חוות דעת שמאי וחשבוניות תירון מזמן אמת. אם הם מאוחרים לאירוע, אפשר לטעון שזה לא מהתאונה הזו אלא מתאונה אחרת. מצד שני, אם יש להם - אתם תצטרכו כנראה לשלם...

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.