פגע וברח , נזק לפח הרכב - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • מור

    נשלח ע"ימור 23:42, 4 באפריל 2016

    פני כחודש ויומיים פגעה משאית הובלות ברכבי וברחה. לאחר מאמץ ותליית מודעות ברחוב מצאתי 3 עדי ראייה – אחד אף רשם את מספר המשאית, צלצל ומסר לי את מספר הרישוי. צלצלתי לסוכנת הביטוח שלי, ידעתי אותה על שקרה והיא הנחתה אותי לגשת לאגף התנועה במשטרת ישראל ולהביא את פרטי הנהג. ניגשתי למשטרה, הגשתי תלונה וקיבלתי את פרטי בעל הרכב: שמו, מספר תעודת הזהות, דגם המשאית, כתובתו. מסרתי את הפרטים לסוכנת הביטוח ולאחר שבמשך שבועיים לא טרחה ליידע אותי בדבר צלצלתי אליה ואז טענה שהיא מנסה להשיג את מספר הטלפון שלו ואינה מצליחה (לדבריה "אולי כי מחייגת ממספר חסוי למספר שנמסר מ- 144 ולכן אינם עונים"). היא טענה שללא מספר טלפון של הנהג אין לה מה לעשות. לאחר שהערתי לה כי הייתה צריכה ליידע אותי ולא למשוך כך שבועיים ללא טיפול, אמרה לי כי אין להם חוקר פרטי וחסר לה מספר הטלפון של הנהג – כדי לידע אותו ןלשאול מי חברת הביטוח שלו. ניגשתי שוב למשטרה ושאלתי אם יש פרטים נוספים כמו מספר הטלפון של הנהג כיוון שבביטוח שטוענים שאין להם מה לעשות – החוקרת צחקה ואמרה שזה קשקוש, סוכנת הביטוח יכולה לשלוף את כל המידע מפול חברות הביטוח – ובכל מקרה למטרה אין את מספר הטלפון שלו. מה עלי לעשות ? (בכל מקרה יש כתובת למשלוח דואר רשום – והשגתי חשבון פייסבוק שלו – הוא פעיל בו על בסיס יומי) תודה מראש

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:57, 5 באפריל 2016

    אני מניח שבשלב הזה הבנת שאינך יכול לסמוך על סוכנת הביטוח שתעשה עבורך את העבודה. תצטרך לפנות אליו במכתב רשום ולחכות שבועיים ולהגיש נגדו תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות

    תגובה
  • 07:50, 5 באפריל 2016

    תודה רבה !

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.