ביקשנו לבטל את הביטוח אך הוא לא בוטל - פורום ביטוח ותביעות רכוש

שאלה חדשה
  • מ

    נשלח ע"ימ 15:46, 25 ביולי 2016

    שלום, לפני כשלושה חודשים ביקשנו מסוכן הביטוח שלנו במייל לבטל את הביטוח. החודש התברר שהביטול לא נעשה, וחוייבנו על הביטוחים ללא שהיינו מעוניינים בהם בפועל. בתחילת החודש ביקשנו מסוכן הביטוח לבצע את הביטולים הנדרשים ולזכות אותנו בגין החודשים שבהם חייבו אותנו שלא לצורך, למרות בקשות חוזרות ונשנות ממנו הדבר לא בוצע. הוא טוען שמדובר בחברת הביטוח אך זו לא מוכנה לדבר איתנו אלא רק עם סוכן. מה ניתן לעשות מבחינה משפטית ע"מ לטפל בנושא?

    השב
  • מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

    אמיר שושני,מנהל הפורום

    06:33, 26 ביולי 2016

    המקרה שאתם מתארים מוכר ואפילו נפוץ. תצטרכו לתבוע את חברת הביטוח. הייתי הולך עם זה לבית המשפט לתביעות קטנות, כי כנראה מדובר בסכום לא מספיק גבוה בשביל לקחת עו"ד.

    תגובה
  • 20:33, 7 באוגוסט 2016

    הזוי. בעלי עשה ביטוח תאונות. נתן פרטי הוראת קבע והוראת הקבע לא כובדה. זה היה לפני מספר שנים. כעבור זמן בקש הסוכן כרטיס אשראי. בעלי אמר שאין לו ובקש מהסוכן פגישה כדי לבטל. הסוכן לא הגיע, לא ענה לטלפונים והתאייד.
    אחר כך, לפני מספר חודשים התקבל מכתב מהסוכן שיש לשלם 1500 שקל. נאמר לבעלי טלפונית שזה יבוטל.
    היום הגיע טלפון מעורך דין החברה בדרישה לתשלום לפני הוצאה לפועל.
    כאמור, לא בוצע ולו תשלום אחד והסוכנים פשוט התאיידו. על פניו, לא תקין. מאוד.
    מה עושים?
    איילת.

    תגובה
מנהל הפורום:אמיר שושני, משרד עורכי דין

מנהל הפורום: אמיר שושני, משרד עורכי דין

עו"ד אמיר שושני הקים ומנהל משרד ובו למעלה מ-9 עורכי דין. בוגר האוניברסיטה העברית וחבר בלשכת עורכי הד
למידע נוסף

053-9367358 חיוג
הודעה

רובנו פוגשים את חברת הביטוח פעמיים. בפעם הראשונה, כשחברת הביטוח רוצה שנרכוש ממנה פוליסה, היא מחייכת אלינו, מעניקה לנו הטבות וצ'ופרים, ומפזרת הבטחות לרוב.  ממפגש זה, יוצאים רובנו שמחים וזחוחים. הצלחנו לרכוש פוליסה בתנאים מפליגים.

בפעם השניה, כשמגיעה העת לתשלום על פי הפוליסה, בין אם נגנבה לנו המכונית, נשרף לנו הבית, חלינו במחלה קשה או נפצענו, או אז מתגלה לנו חברת ביטוח אחרת לגמרי. הרבה פחות חייכנית, הרבה פחות נדיבה, ובעיקר – קטנונית. כזו שמוצאת אותיות קטנות לרוב, שמטרתן אחת – להוכיח לנו שבעצם רכשנו את הפוליסה הלא מתאימה, וכי האירוע שבגללו אנו מבקשים לקבל את הפיצוי, נופל בדיוק בתוך החריג שלא מחייב אותה לשלם.
בנקודת זמן זו, עוד לפני שנפנה לקבלת ייעוץ משפטי שיעלה לנו הרבה כסף, אנו צריכים עצה טובה שתכוון אותנו, ותיתן לנו כלים להתמודד עם חברת הביטוח, ותבהיר לה שגם אנחנו יודעים לקרוא את האותיות הקטנות, ובעיקר – להראות לה שאנו מכירים גם את החריגים לאותיות הקטנות, שמשום מה תמיד, אבל תמיד, פועלות רק נגדנו. אתם מוזמנים להיכנס לפורום זה, להתייעץ, לשאול, להביע עמדות, להשיב לשאלות של אחרים, להתווכח, לתקן שגיאות של אחרים וללמוד משגיאות שלנו, וביחד נמצה את זכויותינו מול הגוף הענק הזה, במידה הולמת והוגנת.